Μεγαλύτερη Απειλή Ακόμη και Από την Ελληνική Κρίση για τη Γερμανική Οικονομία το Σκάνδαλο της Volkswagen

Μεγαλύτερη Απειλή Ακόμη και Από την Ελληνική Κρίση για τη Γερμανική Οικονομία το Σκάνδαλο της Volkswagen
energia.gr
Πεμ, 24 Σεπτεμβρίου 2015 - 07:59
Μεγαλύτερη απειλή ακόμη και από την ελληνική κρίση μπορεί να αποτελέσει για τη γερμανική οικονομία το σκάνδαλο της Volkswagen. Αυτό δηλώνει στο Reuters ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING, ενώ ήδη χθες παραιτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της κορυφαίας γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Mάρτιν Βίντερκορν

Μεγαλύτερη απειλή ακόμη και από την ελληνική κρίση μπορεί να αποτελέσει για τη γερμανική οικονομία το σκάνδαλο της Volkswagen. Αυτό δηλώνει στο Reuters ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING, ενώ ήδη χθες παραιτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της κορυφαίας γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Mάρτιν Βίντερκορν.

«Ξαφνικά η Volkswagen έχει γίνει μεγαλύτερος κίνδυνος πτώσης για τη γερμανική οικονομία από ότι η ελληνική κρίση χρέους», δήλωσε στο διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο ο Carsten Brzeski, προσθέτοντας ότι αν οι πωλήσεις της VW σημειώσουν «βουτιά» στη Βόρειο Αμερική τους επόμενους μήνες, αυτό δε θα έχει αντίκτυπο μόνο στην εταιρεία, αλλά συνολικά στη γερμανική οικονομία.

Αν και η γερμανική οικονομία έχει αψηφήσει την κρίση χρέους της ευρωζώνης και,ως τώρα έχει αντεπεξέλθει επιτυχώς στα προβλήματα από την οικονομική επιβράδυνση της Κίνας, με το σκάνδαλο ίσως να αντιμετωπίσει τον μεγαλύτερο κίνδυνο εδώ και πολύ καιρό.

«Η ειρωνεία από όλο αυτό είναι ότι η απειλή μπορεί τώρα να προέλθει από μέσα και όχι από έξω», επισημαίνει ο Brzeski.

Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, πούλησε πέρυσι 600.000 οχήματα στην αγορά των ΗΠΑ, αριθμός που αντιστοιχεί στο 6% των συνολικά 9,5 εκατ. πωλήσεών της παγκοσμίως. Ωστόσο, το σκάνδαλο της χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων σε οχήματα ντίζελ της Volkswagen απειλεί να στοιχίσει πρόστιμα ύψους 28 δις δολ. στη γερμανική εταιρεία σύμφωνα με την Αμερικανική Υπηρεσία Περιβάλλοντος, ποσό μεγαλύτερο από τα συνολικά λειτουργικά της κέρδη το 2014.

Αν και ένα τέτοιο κόστος θα μπορούσε να υπερκαλυφθεί από τα 21 δις ευρώ (24 δις δολ.) που σήμερα διαθέτει σε μετρητά η Volkswagen, το σκάνδαλο έχει ήδη προκαλέσει ανησυχίες για μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας.

Η μεγαλύτερη ανησυχία για τη γερμανική κυβέρνηση είναι ότι και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Daimler και η BMW πιθανόν να πληγούν από τον αντίκτυπο που θα έχει το σκάνδαλο της Volkswagen. Ωστόσο, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι κάποια από τις δύο αυτές εταιρείες έχει προβεί σε παράνομες πρακτικές και κάποιοι αναλυτές θεωρούν ότι ο αντίκτυπος θα είναι περιορισμένος.

Από την πλευρά της, η γερμανική κυβέρνηση τόνισε πάντως ότι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας θα παραμείνει «σημαντικός πυλώνας» για την οικονομία.

«Αποτελεί μια ιδιαίτερα καινοτόμα και πολύ πετυχημένη βιομηχανία για τη Γερμανία, με πολλές θέσεις εργασίας» δήλωσε χθες η εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών κατά τη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου.

Ωστόσο, αναλυτές προειδοποιούν ότι αυτή ακριβώς η εξάρτηση από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας θα μπορούσε ακριβώς να αποτελέσει απειλή σε μία οικονομία σαν τη γερμανική, που φέτος προβλέπεται να αναπτυχθεί με ρυθμό 1,8%. Ήδη η Γερμανία υφίσταται της συνέπειες της επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας.

«Αν οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειωθούν, αυτό θα πλήξει και τους προμηθευτέςκαι μαζί τους ολόκληρη την οικονομία», δηλώνει στο Reuters ο ειδικός σε θέματα βιομηχανίας Martin Gornig του βερολινέζικου think tank DIW.

Το 2014, περίπου 775.000 άτομα δούλευαν για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, αριθμός που αντιστοιχεί σχεδόν στο 2% του εργατικού δυναμικού της χώρας.

Επιπλέον, τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων αποτελούν τον πιο επιτυχή τομέα των εξαγωγών της Γερμανίας – οι πωλήσεις ξεπέρασαν τις 200.00 ευρώ (225 δις δολ.) σε πελάτες στο εξωτερικό το 2014, ποσοστό 20% του συνόλου των γερμανικών εξαγωγών.

«Γι’ αυτό και το σκάνδαλο δεν είναι ασήμαντο. Η γερμανική οικονομία έχει χτυπηθεί στον πυρήνα της», λέει ο Michael Huether, επικεφαλής του γερμανικού ινστιτούτου IW.