Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP AG) ανέθεσε τη σύμβαση για την προμήθεια έξι υπερ-συμπιεστών αεριοστροβίλων (τούρμπο) στην εταιρεία Siemens AG. Οι μισοί από αυτούς θα εγκατασταθούν στο σταθμό συμπίεσης του ΤΑΡ κοντά στους Κήπους επί ελληνικού εδάφους, ενώ οι υπόλοιποι στον έτερο σταθμό συμπίεσης κοντά στο Φιέρι της Αλβανίας
Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP AG) ανέθεσε τη σύμβαση για την προμήθεια έξι υπερ-συμπιεστών αεριοστροβίλων (τούρμπο) στην εταιρεία Siemens AG. Οι μισοί από αυτούς θα εγκατασταθούν στο σταθμό συμπίεσης του ΤΑΡ κοντά στους Κήπους επί ελληνικού εδάφους, ενώ οι υπόλοιποι στον έτερο σταθμό συμπίεσης κοντά στο Φιέρι της Αλβανίας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΡ Ian Bradshaw, δήλωσε σχετικά: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλες τις εταιρείες που συμμετείχαν σε αυτόν τον διαγωνισμό. Έπειτα από αυστηρή αξιολόγηση και διαδικασία υποβολής προσφορών επελέγη η Siemens, για τις ειδικές γνώσεις, την τεχνογνωσία, καθώς και το άριστο ιστορικό ασφαλείας της σε ό,τι αφορά την προμήθεια εξαιρετικά αξιόπιστων υπερ-συμπιεστών αεριοστροβίλων, οι οποίοι και συνιστούν αναπόσπαστο κομμάτι του αγωγού μας».

Η ανάθεση της σύμβασης των υπερ-συμπιεστών αεριοστροβίλων ολοκληρώνει τη σχετική διαδι-κασία προεπιλογής του ΤΑΡ (που ανακοινώθηκε τον Ιούνιο του 2014), την οποία ακολούθησε αξιολόγηση των προσφορών που υπέβαλαν οι επικρατέστερες εταιρείες που πληρούσαν τα αυστηρά κριτήρια προεπιλογής του ΤΑΡ.

Η Siemens AG αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες παραγωγούς τεχνολογίας που είναι ενεργειακώς αποδοτική και ταυτόχρονα εξοικονομεί πόρους. Η εταιρεία πρωτοπορεί, επίσης, σε λύσεις υποδομών και βιομηχανίας. Τον Σεπτέμβριο του 2014, η Siemens απασχολούσε περί τους 343.000 υπαλλήλους σε περισσότερες από 200 χώρες.

Τον Απρίλο του 2015, ο ΤΑΡ ανέθεσε το πρώτο του μεγάλο συμβόλαιο για την κατασκευή οδών πρόσβασης και γεφυρών στην Αλβανία. Τον Ιούλιο του 2015 δε, ολοκλήρωσε το διαγωνισμό για την προμήθεια σφαιρικών βαλβίδων μεγάλης διαμέτρου, και ενεργοποιητών.

Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II στο Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο περίπου 870 χλμ. μήκους αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία.

Η όδευση του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας κ.ά. Η προσγειάλωση του TAP στις ακτές της Ιταλίας παρέχει πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω μεταφορά φυσικού αερίου της Κασπίας σε μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Αυστρία.

Ο TAP θα προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού∙ θα αποτελέσει σημαντική πηγή άμεσων ξένων επενδύσεων, και δεν εξαρτάται από επιδοτήσεις ή επιχορηγήσεις. Με τις πρώτες πωλήσεις αερίου προς τη Γεωργία και την Τουρκία να προβλέπονται για τα τέλη του 2018, οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη θα ακολουθήσουν γύρω στις αρχές του 2020.

Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Statoil (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).