Οι Έλληνες Πλοιοκτήτες Συνεχίζουν να Επενδύουν σε Όλο και Μεγαλύτερα Πλοία

Οι Έλληνες Πλοιοκτήτες Συνεχίζουν να Επενδύουν σε Όλο και Μεγαλύτερα Πλοία
του Νίκου Ρουσάνογλου
Σαβ, 29 Αυγούστου 2015 - 17:30
Μπορεί κατά το τρέχον έτος να έχει περιοριστεί σημαντικά η δραστηριότητα νέων ναυπηγήσεων, καθώς οι περισσότεροι πλοιοκτήτες ανά τον κόσμο περιορίζουν τις δαπάνες τους, αναμένοντας την ανάκαμψη της ναυλαγοράς (κυρίως στο ξηρό φορτίο), εντούτοις υπάρχουν και ορισμένες εξαιρέσεις. Μία εξ αυτών είναι η οικογένεια Βαφειά, η οποία έχει αποκτήσει και μέσω της εισηγμένης στο Nasdaq StealthGas μεγάλη εμπειρία στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG)

Μπορεί κατά το τρέχον έτος να έχει περιοριστεί σημαντικά η δραστηριότητα νέων ναυπηγήσεων, καθώς οι περισσότεροι πλοιοκτήτες ανά τον κόσμο περιορίζουν τις δαπάνες τους, αναμένοντας την ανάκαμψη της ναυλαγοράς (κυρίως στο ξηρό φορτίο), εντούτοις υπάρχουν και ορισμένες εξαιρέσεις. Μία εξ αυτών είναι η οικογένεια Βαφειά, η οποία έχει αποκτήσει και μέσω της εισηγμένης στο Nasdaq StealthGas μεγάλη εμπειρία στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG). Πρόκειται για μια αγορά πολύ πιο σταθερή από άλλες στη ναυτιλία, έχοντας αποφύγει τις πολύ έντονες διακυμάνσεις, με αποτέλεσμα να ευνοείται ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός.

Στο πλαίσιο αυτό, κατά τη διάρκεια του τελευταίου διμήνου, ο όμιλος Βαφειά παρέλαβε συνολικά 10 νέα πλοία, όλα οικολογικών προδιαγραφών, που στοχεύουν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων. Πρόκειται για εννέα πλοία μεταφοράς υγραερίου και ένα φορτηγό πλοίο. Μάλιστα, δύο από τα υγραεριοφόρα έχουν χαρακτηριστικά παγοθραυστικού, προκειμένου να μπορούν να περνούν από το βόρειο πέρασμα. Με την προσθήκη και των νέων αυτών πλοίων, ο στόλος του ομίλου αποτελείται πλέον από 85 πλοία διαφόρων τύπων. Επιπλέον, το ναυπηγικό πρόγραμμα δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, καθώς αναμένονται οι παραδόσεις επιπλέον 11 πλοίων, τέσσερα εκ των οποίων ναυπηγούνται σε γιάρδες της Νότιας Κορέας και επτά της Ιαπωνίας. Η παράδοση του συνόλου των πλοίων αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των προσεχών δύο ετών.

Μόνο η SteatlhGas ελέγχει στόλο από 47 πλοία μεταφοράς υγραερίου, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 225.122 κυβικών μέτρων, όπως επίσης και τρία πλοία μεταφοράς πετρελαιοειδών κι ένα δεξαμενόπλοιο. Η εταιρεία αναμένει την παράδοση επιπλέον οκτώ πλοίων μεταφοράς υγραερίου έως το 2017, που θα αυξήσει το μέγεθος του στόλου της σε 55 πλοία LPG, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 337.821 κυβικών μέτρων.

Πάντως, μετά και τη φετινή υστέρηση στην υποβολή νέων παραγγελιών πλοίων από ελληνικά συμφέροντα, δύσκολα θα πρέπει να αναμένεται κάποια αισθητή άνοδος σε ό,τι αφορά τις εγγραφές νέων πλοίων, τουλάχιστον της ποντοπόρου ναυτιλίας, στο ελληνικό νηολόγιο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή, τον Ιούνιο, ο αριθμός των πλοίων του ελληνικού νηολογίου υποχώρησε κατά 1,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Μείωση της τάξης του 2% είχε καταγραφεί και κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013. Πάντως, η ολική χωρητικότητα συνέχισε να ενισχύεται, καθώς οι Ελληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν σε όλο και μεγαλύτερα πλοία, τα οποία προσφέρουν και μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακος. Ετσι, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού στόλου ενισχύθηκε κατά 1% τον φετινό Ιούνιο σε ετήσια βάση, έναντι αύξησης 1,1%, που είχε καταγραφεί κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2014 προς το 2013.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 29/08/2015)