Ζήτημα Οργάνωσης Εγείρει το Δυστύχημα στον Ασπρόπυργο – «Εύκολη Ανάγνωση τα Περί Ανθρώπινου Λάθους»

Ζήτημα Οργάνωσης Εγείρει το Δυστύχημα στον Ασπρόπυργο – «Εύκολη Ανάγνωση τα Περί Ανθρώπινου Λάθους»
της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Δευ, 25 Μαΐου 2015 - 10:55
Πολύ πιο σύνθετο φαίνεται να είναι το δυστύχημα στο διυλιστήριο του Ασπροπύργου, της ΕΛ.ΠΕ., με τους τρεις νεκρούς ως τώρα. Η απόδοση ευθυνών σε ανθρώπινο λάθος θεωρείται «εύκολη ανάγνωση», ωστόσο, τα ανθρώπινα λάθη εκτιμάται ότι είναι η συνισταμένη πολλών παραγόντων, που έχουν να κάνουν, όπως διαμηνύεται αρμοδίως, με την υφισταμένη οργάνωση

Πολύ πιο σύνθετο φαίνεται να είναι το δυστύχημα στο διυλιστήριο του Ασπροπύργου, της ΕΛ.ΠΕ., με τους τρεις νεκρούς ως τώρα. Η απόδοση ευθυνών σε ανθρώπινο λάθος θεωρείται «εύκολη ανάγνωση», ωστόσο, τα ανθρώπινα λάθη εκτιμάται ότι είναι η συνισταμένη πολλών παραγόντων, που έχουν να κάνουν, όπως διαμηνύεται αρμοδίως, με την υφισταμένη οργάνωση. Με αυτά τα δεδομένα, η νέα διοίκηση της ΕΛ.ΠΕ. θα αναμένει την ολοκλήρωση όλων των μελετών και ερευνών που διεξάγονται και είναι αποφασισμένη «να βάλει το μαχαίρι στο κόκκαλο, αν χρειασθεί».

Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη δύο μελέτες τεχνικής φύσεως, που χειρίζεται Επιτροπή εντός της εταιρίας και η οποία συλλέγει στοιχεία από εξειδικευμένα στελέχη του ομίλου, με εμπειρία στο σχεδιασμό γραμμών παραγωγής. Παράλληλα, τρέχουν και οι μελέτες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και της Επιθεώρησης Εργασίας. Τα συμπεράσματα όλων αυτών των μελετών θα αξιολογηθούν συνδυαστικά από τη διοίκηση της ΕΛ.ΠΕ. προκειμένου να διαλευκανθούν τα αίτια του δυστυχήματος και να αποδοθούν ευθύνες.

«Θα ήταν εύκολο να αποδοθούν όλα σε ανθρώπινο λάθος», τόνισε στο energia. gr υψηλόβαθμη πηγή της ΕΛ.ΠΕ. «Δεν είναι αυτός ο στόχος μας. Αλλά, η έρευνα να ξύσει την επιφάνεια, να πάει βαθύτερα και σε θέματα σχεδιασμού γραμμών παραγωγής, να γίνει όσο πιο σφαιρικά γίνεται, μηδέ του ανθρωπίνου λάθους εξαιρουμένου».

Για το λόγο αυτό η έρευνα που γίνεται από την πλευρά της ΕΛ.ΠΕ. αφορά σε ζητήματα συνολικής οργάνωσης και λειτουργίας των διυλιστηρίων του ομίλου, σε μια προσπάθεια να μην επαναληφθούν στο μέλλον παρόμοια περιστατικά. Διαμηνύεται, επίσης, προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν θα υπάρξει καμία προσπάθεια συγκάλυψης ή εξισορρόπησης, αντίθετα, υπογραμμίζεται ότι η νέα διοίκηση φέρει τελείως διαφορετική προσέγγιση ως προς την απόδοση ευθυνών.

Σε αυτή τη φάση, πρωταρχικό μέλημα της διοίκησης της ΕΛ.ΠΕ. είναι να αποκατασταθεί το κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας ανάμεσα στους εργαζομένους του διυλιστηρίου, που έχει εύλογα πληγεί εξαιτίας του δυσάρεστου δυστυχήματος. Δεν είναι τυχαίο, επίσης, το γεγονός ότι έχουν πάρει παράταση οι εργασίες συντήρησης στον Ασπρόπυργο ( shutdown), με την επαναλειτουργία του διυλιστηρίου να μετατίθεται για το πρώτο 15μερο του Ιουνίου. Η καθυστέρηση αυτή αναγνωρίζεται ότι έχει οικονομικές συνέπειες για την εταιρία, καθώς υφίσταται απώλεια παραγωγής.

Να σημειωθεί ότι ήδη αντικαταστάθηκε ο γενικός τεχνικός διευθυντής του ομίλου της ΕΛ.ΠΕ. Νίκος Σκανδαλής με το Γιάννη Ψυχογιό, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΚΟ και της Ελληνικά Καύσιμα, όπως και ο γενικός διευθυντής Διυλιστηρίων Νότου Διονύσης Ρούτσης. Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό ποιος θα αντικαταστήσει τον κ. Ρούτση.