Τη σωματική του αντοχή, εκτός από αυτή του αεροσκάφους, θα δοκιμάσει η υπερπτήση του Ειρηνικού ωκεανού, την οποία θα εκκινήσει σε λίγες ημέρες ο χειριστής του εξ ολοκλήρου ηλιακού αεροσκάφους Solar Impulse, Αντρέ Μπόρσμπεργκ.
Τη σωματική του αντοχή, εκτός από αυτή του αεροσκάφους, θα δοκιμάσει η υπερπτήση του Ειρηνικού ωκεανού, την οποία θα εκκινήσει σε λίγες ημέρες ο χειριστής του εξ ολοκλήρου ηλιακού αεροσκάφους Solar Impulse, Αντρέ Μπόρσμπεργκ.

Το πρωτοποριακό αεροσκάφος, που κινείται αποκλειστικά με τη βοήθεια του ηλίου και χωρίς σταγόνα καυσίμου, προσγειώθηκε τη νύχτα της Τρίτης στην πόλη Ναντζίνγκ της ανατολικής Κίνας, ύστερα από πτήση 17 ωρών από τη μεγαλούπολη Τσονκτσίν στα νοτιοδυτικά της χώρας.

Το αεροσκάφος αποπειράται να πραγματοποιήσει πτήση γύρω από τη Γη, σε 12 στάδια, με καθαρό χρόνο πτήσης 25 ημερών. Η επερχόμενη πτήση από την Κίνα στη Χαβάη, απόστασης 8.500 χλμ., θα γίνει χωρίς ενδιάμεσους σταθμούς, ενώ ο Μπόρσμπεργκ θα πετάξει συνέχεια μόνος για πέντε με έξι ημέρες. Εφόσον όλα πάνε κατ’ ευχήν, η πτήση αυτή θα είναι η μεγαλύτερη από ηλιακό αεροσκάφος στην ιστορία της αεροπλοΐας.

Ο Μπόρσμπεργκ βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη γενέτειρά του την Ελβετία, όπου νοσηλεύεται για έρπητα ζωστήρα που τον ταλαιπωρεί. Οι θεράποντες ιατροί εκτιμούν ότι ο θαρραλέος πιλότος θα είναι έτοιμος το αργότερο σε δύο εβδομάδες για την πτήση-ρεκόρ, που τον περιμένει.

Η παρθενική πτήση του Solar Impulse ξεκίνησε στο Ντουμπάι τον περασμένο μήνα. Από τα Εμιράτα, το ηλιακό αεροσκάφος πέταξε ώς τη Μιανμάρ και από εκεί στην Κίνα, παρακάμπτοντας τα απαγορευτικά Ιμαλάια.

Το Solar Impulse κινείται χάρη σε μπαταρίες, που φορτίζονται από 17.000 ηλιακές κυψέλες, τοποθετημένες στα πτερύγιά του, συνολικού μήκους 72 μ. Το άνοιγμα των πτερυγίων του είναι έτσι μεγαλύτερο από αυτό των γιγάντιων επιβατικών Boeing 747 και φθάνουν εκείνο του μεγαλύτερου επιβατικού αεροσκάφους στον κόσμο, του Airbus A380.

«Επιτέλους φθάσαμε στο Ναντζίνγκ και έχουμε θέα στη Σαγκάη. Ο Αντρέ θα είναι πανέτοιμος σε δύο εβδομάδες για να πηδήξει στο χειριστήριο και να διασχίσει τον Ειρηνικό, μέχρι τη Χαβάη» είπε ο δεύτερος από τους πιλότους, Μπερτράν Πικάρ.

Το ειδικά διαμορφωμένο πιλοτήριο θα επιτρέπει στον Μπόρσμπεργκ να κοιμάται για μικρά χρονικά διαστήματα, ενώ ειδικά κατασκευασμένοι αισθητήρες θα είναι ικανοί να τον αφυπνίσουν χάρη σε φωτεινούς και ηχητικούς συναγερμούς, σε περίπτωση προβλημάτων.

Πηγή: Η Καθημερινή