Τον ερχόμενο μήνα αναμένεται να ξεκινήσει το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού για τη Γραμμή 4 του Μετρό, ενώ την ίδια περίοδο θα δημοπρατηθεί και η ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου αλλά και των άλλων έργων στο κέντρο, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης από το βήμα της Βουλής

Τον ερχόμενο μήνα αναμένεται να ξεκινήσει το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού για τη Γραμμή 4 του Μετρό, ενώ την ίδια περίοδο θα δημοπρατηθεί και η ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου αλλά και των άλλων έργων στο κέντρο, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης από το βήμα της Βουλής.

Ο υπουργός, απαντώντας σε επερώτηση της βουλευτού Αιτωλοακαρνανίας της ΔΗΜΑΡ, Νίκης Φούντα, σχετικά με την ανάπλαση της Πανεπιστημίου και την κριτική που ασκείται κυρίως για την κυκλοφοριακή διάσταση του έργου, ο κ. Χρυσοχοΐδης υπερασπίστηκε την επάρκεια της κυκλοφοριακής μελέτης.

Ο υπουργός εκτίμησε ότι ο διαγωνισμός για την ανάπλαση θα πραγματοποιηθεί μέσα στον Δεκέμβριο, με σκοπό να οριστεί ανάδοχος μέχρι το καλοκαίρι του 2015, ενώ υπενθύμισε ότι μέσα στον Δεκέμβριο πρόκειται να ξεκινήσει το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό. Πρόκειται για τη δημοσίευση των τευχών προεπιλογής, με βάση τα οποία θα υπάρξει μια πρώτη «διαλογή» των ενδιαφερόμενων κοινοπραξιών. «Θα έχουμε σύντομα νέα για το μετρό. Υπάρχουν κάποιοι κακόπιστοι, που θεωρούν ότι ήταν εξαγγελίες. Όμως θα ξεκινήσουμε αυτά που είπαμε».

Ανάπλαση 

Από την πλευρά της, η Ν. Φούντα τόνισε την ανάγκη η ανάπλαση να οδηγήσει στην ανάκτηση της αίγλης του κέντρου, επισημαίνοντας ωστόσο τις ενστάσεις που έχουν εκφράσει επιστήμονες σχετικά με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. «Το έργο θα αλλάξει την αίσθηση που έχουμε για τις γειτονιές του κέντρου. Πρέπει να γίνει ό,τι είναι δυνατόν προληπτικά, ώστε να μη φθάσουμε στο σημείο να δούμε ότι το έργο δυστυχώς δεν μπορεί να λειτουργήσει», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

Σύμφωνα με τον νέο χάρτη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, στη Γραμμή 4 προβλέπεται η κατασκευή 5 νέων σταθμών, επεκτείνοντας τη γραμμή από τον Ευαγγελισμό έως το Γουδή. Η δημοπράτηση του έργου για τους 14 συνολικά σταθμούς θα γίνει τον ερχόμενο Δεκέμβριο, ενώ οι εργασίες κατασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του 2015.

Υλοποίηση 

Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει η κατασκευαστική περίοδος να διαρκέσει 84 μήνες (επτά έτη) από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο, για το πρώτο τμήμα του έργου, μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων. Αναλυτικά, το πρώτο τμήμα αποτελείται από τους σταθμούς Αλσός Βεΐκου - Γαλάτσι - Κυψέλη - Δικαστήρια - Λ. Αλεξάνδρας - Εξάρχεια - Ακαδημία - Κολωνάκι - Ευαγγελισμός - Καισαριανή - Νήαρ Ηστ - Ιλίσια - Ζωγράφου - Γουδή. Η κατασκευή του έργου θα δημιουργήσει περίπου 3.500 άμεσες θέσεις εργασίας και τουλάχιστον ίσο ή μεγαλύτερο αριθμό από έμμεσες θέσεις εργασίας.

(από την Εφημερίδα: "Ημερησία", 20/11/2014)