Η διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση της ιταλικής χαλυβουργίας ILVA Commerciale μέχρι το τέλος του χρόνου από την ιταλική κυβέρνηση του Ματέο Ρέντσι φέρεται ως η επικρατέστερη λύση για να επιβιώσει και η ελληνική θυγατρική «Hellenic Steel» που εδρεύει στον Δήμο Διαβατών Θεσσαλονίκης

Η διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση της ιταλικής χαλυβουργίας ILVA Commerciale μέχρι το τέλος του χρόνου από την ιταλική κυβέρνηση του Ματέο Ρέντσι φέρεται ως η επικρατέστερη λύση για να επιβιώσει και η ελληνική θυγατρική «Hellenic Steel» που εδρεύει στον Δήμο Διαβατών Θεσσαλονίκης. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Κ», το θέμα έχει απασχολήσει τους πρωθυπουργούς των δύο χωρών προκειμένου να διασωθούν οι θέσεις εργασίας και εκτιμάται ότι σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις. Μέχρι τώρα δεν έχει εκδηλωθεί επίσημο ενδιαφέρον από ελληνικές επιχειρήσεις σε περίπτωση πώλησης της Hellenic Steel, ωστόσο δεν μπορεί να αποκλειστεί η υποβολή πρότασης εξαγοράς από επιχείρηση του κλάδου, εφόσον υπάρξει διεθνής διαγωνισμός για την πώληση του ιταλικού ομίλου.

Η ιταλική μητρική ILVA Commerciale, τον Ιούνιο του 2013 τέθηκε κάτω από την επιτροπεία της ιταλικής κυβέρνησης λόγω των σοβαρών προβλημάτων πρόκλησης περιβαλλοντικής ρύπανσης στη μονάδα του Τάραντα. Οι μετοχές από την οικογένεια Ρίβα πέρασαν στο ιταλικό Δημόσιο, το οποίο εξασφάλισε από τις τράπεζες 650 εκατ. ευρώ, που θα διατεθούν αποκλειστικά και μόνο για τις ιταλικές μονάδες. 

Το θέμα Hellenic Steel έγινε γνωστό τον περασμένο Σεπτέμβριο, έπειτα από επιστολή των εργαζομένων της εταιρείας στον πρωθυπουργό Αντ. Σαμαρά, οι οποίοι ζητούσαν τη λήψη μέτρων προκειμένου η εταιρεία να μην «κατεβάσει ρολά». Οι εργαζόμενοι ζητούσαν από την ελληνική κυβέρνηση να μεσολαβήσει στην ιταλική κυβέρνηση και στη μητρική εταιρεία ILVA ώστε να αποτραπεί η εκκαθάριση της ελληνικής εταιρείας και να δοθεί παράταση χρόνου για να αναζητηθούν άλλες λύσεις (αγοραστές, επενδυτές, κ.ά.).

H Ελληνική Εταιρεία Χάλυβα ή Hellenic Steel κατείχε το 40% της εγχώριας αγοράς. Η εταιρεία παρήγαγε περίπου 200.000 τόνους/ έτος προϊόντων ψυχρής έλασης και επιψευδαργυρωμένων προϊόντων εμπορικής ποιότητας. Το ποσοστό εξαγωγής του προϊόντος κυμαινόταν πάντα από 50%-60% και κατευθύνεται κυρίως στις χώρες της Βαλκανικής Χερσονήσου (Βουλγαρία, Ρουμανία, ΠΓΔΜ κ.λπ.), χώρες της μεσογειακής Ευρώπης, της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Στην εγχώρια αγορά, η εταιρεία τροφοδοτεί περίπου 80 πελάτες, τελικούς χρήστες και εμπόρους, ενώ κατέχει το 40% της εγχώριας αγοράς. 

Οι πωλήσεις των διαφόρων προϊόντων της προ κρίσεως, τα έτη 2001-2008, ήταν κατά μέσο όρο: 194.883 τόνοι χάλυβα για την ελληνική αγορά, δηλαδή το 56,25% και 151.599 τόνοι για το εξωτερικό, 43,75% αντίστοιχα. Κατά την περίοδο της κρίσης, τα έτη 2009-2014, κατά μέσο όρο, αντίστοιχα, ήταν 80.774 τόνοι για την ελληνική αγορά, το 48,35% και 86.259 τόνοι για το εξωτερικό, δηλαδή το 51,65%.

(από την Εφημερίδα: "Η Καθημερινή", 30/10/2014)