Μικρό Καλάθι για Αύξηση της Ζήτησης Πετρελαίου Θέρμανσης

Μικρό Καλάθι για Αύξηση της Ζήτησης Πετρελαίου Θέρμανσης
του Μιχάλη Καϊταντζίδη / euro2day
Τρι, 30 Σεπτεμβρίου 2014 - 10:22
Αύξηση κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης μόνο κατά 10% έναντι του 2013, θα προκαλέσει η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα 23 λεπτά το λίτρο, εκτιμούν οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών. Όπως δε είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γιάννης Ψυχογιός, «μακάρι να διαψευσθούμε, αλλά όλες οι εκτιμήσεις οδηγούν σε αυτό το ποσοστό».

Αύξηση κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης μόνο κατά 10% έναντι του 2013, θα προκαλέσει η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα 23 λεπτά το λίτρο, εκτιμούν οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών. Όπως δε είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γιάννης Ψυχογιός, «μακάρι να διαψευσθούμε, αλλά όλες οι εκτιμήσεις οδηγούν σε αυτό το ποσοστό».

Μπορεί το μέτρο εξίσωσης του ειδικού φόρου του πετρελαίου θέρμανσης με το κίνησης να πέτυχε το στόχο του, δηλαδή την πάταξη του λαθρεμπορίου, μόνο στο συγκεκριμένο καύσιμο. Ωστόσο σύμφωνα με τις εταιρείες η αγορά του πετρελαίου θέρμανσης χάθηκε ενώ εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά λόγω οικονομικής αδυναμίας έμειναν χωρίς θέρμανση. Έτσι ο Σύνδεσμος επανέρχεται στην πρότασή του, η οποία στοιχειοθετείται από μελέτη του ΙΟΒΕ (η μελέτη έγινε όταν γενικός διευθυντής του Ιδρύματος ήταν ο μετέπειτα υπουργός Οικονομικών και σημερινός διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας) για εξίσωση των ειδικών φόρων, αλλά οριζόντια και χωρίς κανένα κριτήριο συμμετοχή όλων των κατοικιών στην επιδότηση για αγορά πετρελαίου θέρμανσης.

Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ, με το μέτρο αυτό, θα επιτυγχάνονταν αύξηση της κατανάλωσης, λόγω περιορισμού του λαθρεμπορίου και αύξηση των εσόδων του δημοσίου, τα οποία θα χρηματοδοτούσαν τα επιδόματα θέρμανσης.

Σε κάθε περίπτωση ο Σύνδεσμος υποστηρίζει ότι από τη στιγμή που αποφασίστηκε η έστω και περιορισμένη μείωση του ειδικού φόρου στο θέρμανσης, θα έπρεπε να λειτουργεί στην εντέλεια η παρακολούθηση της διακίνησης του μέσω των συστημάτων εισροών –εκροών. Ωστόσο το σύστημα αυτό δεν έχει ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί πλήρως σε όλα τα πρατήρια, αλλά μόνο σε ορισμένες περιοχές της Επικράτειας.