«Αγκάθι» για την Εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ Από τους Ιταλούς ο... 13ος και 14ος Μισθός

«Αγκάθι» για την Εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ Από τους Ιταλούς ο... 13ος και 14ος Μισθός
του Βαγγέλη Μανδραβέλη
Παρ, 20 Απριλίου 2018 - 18:03
Ανοικτά παραμένουν όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον της ΕΕΣΣΤΥ (ROSCO). Aν και οι δίαυλοι επικοινωνίας είναι ανοιχτοί μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εντούτοις οι Ιταλοί επενδυτές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αποκλείουν ότι θα εξεταστεί το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας νέας βάσης συντήρησης τρένων στην Ελλάδα, ξεχωριστής από αυτή που διαθέτει η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ)

Ανοικτά παραμένουν όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον της ΕΕΣΣΤΥ (ROSCO). Aν και οι δίαυλοι επικοινωνίας είναι ανοιχτοί μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εντούτοις οι Ιταλοί επενδυτές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αποκλείουν ότι θα εξεταστεί το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας νέας βάσης συντήρησης τρένων στην Ελλάδα, ξεχωριστής από αυτή που διαθέτει η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Μάλιστα, οι Ιταλοί της Ferrovie dello Stato Italiane (F.S.) φέρονται έτοιμοι να διαθέσουν περίπου 20 εκατ. ευρώ προκειμένου να δημιουργήσουν τη νέα βάση συντήρησης των τρένων.

Στο μεταξύ επανέρχονται τα σενάρια που θέλουν η διαφορά στην αποτίμηση της προς αποκρατικοποίηση εταιρείας, να εστιάζεται στο μισθολογικό κόστος. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαφορά των περίπου 10 εκατ. ευρώ που υπάρχει μεταξύ προσφερόμενου τιμήματος από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του εύλογου τιμήματος που επιθυμεί η πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ, εστιάζεται στο επιπλέον κόστος που δημιουργούν ο 13ος και 14ος μισθός.

Πρόκειται για ένα επιπλέον κόστος που επιβάλλεται να καταβάλει ο προτιμητέος επενδυτής, αμέσως μετά την αλλαγή ιδιοκτησίας και το οποίο συνήθως συνυπολογίζεται στο κόστος απόκτησης της επιχείρησης. Η πλευρά του ενδιαφερόμενου επενδυτή στην ΕΕΣΣΤΥ, εν προκειμένω η TΡΑΙΝΟΣΕ, εκτιμά ότι η επιβολή του 13ου και 14ου μισθού δημιουργούν επιπλέον κόστος 10 εκατ. ευρώ στη διάρκεια της πενταετίας, κάτι που δεν αποδέχεται το ΤΑΙΠΕΔ. Το οξύμωρο είναι ότι το ταμείο αποκρατικοποιήσεων αποδέχεται το επιπλέον κόστος επιβολής του 13ου και 14ου μισθού στους εργαζομένους στον προτιμητέο επενδυτή του ΔΕΣΦΑ. Το απορρίπτει, όμως, στην περίπτωση της ΕΕΣΣΤΥ, παρόλο που κι εκεί έχει υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ). Πάντως, όπου έχει γίνει αποκρατικοποίηση, π.χ. ΟΛΠ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ.λπ., ο προτιμητέος επενδυτής έχει αναλάβει το επιπλέον κόστος μισθοδοσίας που αφορά την υποχρεωτική καταβολή δύο μισθών επιπλέον των προβλεπομένων στη ΣΣΕ.

Αλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπερτίμημα που ζητεί το ΤΑΙΠΕΔ από την ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει να κάνει με τον στρατηγικό χαρακτήρα που έχει η ΕΕΣΣΤΥ για την ίδια. Σημειώνουν δε ότι αν ο μοναδικός ενδιαφερόμενος ήταν η Scoda Τransoprtation ή η Αlstom, εταιρείες που είχαν ενδιαφερθεί στο παρελθόν, τότε το τίμημα θα ήταν χαμηλότερο.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 18/04/2018)