Κατασκευάστηκε το πρώτο mega δεξαμενόπλοιο, χωρητικότητας άνω των 300.000 τόνων, το οποίο φέρει σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (scrubber). Το πλοίο ναυπηγήθηκε στα Hyundai Samho Heavy Industries, που είναι θυγατρική εταιρεία του ομίλου Hyundai Heavy Industries.

Κατασκευάστηκε το πρώτο mega δεξαμενόπλοιο, χωρητικότητας άνω των 300.000 τόνων, το οποίο φέρει σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (scrubber). Το πλοίο ναυπηγήθηκε στα Hyundai Samho Heavy Industries, που είναι θυγατρική εταιρεία του ομίλου Hyundai Heavy Industries.

Το νέο δεξαμενόπλοιο, χωρητικότητας 310.000 τόνων, με μήκος 336 μ., πλάτος 60 μ. και ύψος 30 μ., θα είναι εξοπλισμένο με scrubber, το οποίο θα έχει ύψος 11 μέτρα και πλάτος 8,4 μέτρα. Επίσης στο συγκεκριμένο πλοίο έχουν εφαρμοσθεί και νέες, καινοτόμες τεχνολογίες στην προπέλα και στο πηδάλιο, οι οποίες αναμένεται να μειώσουν τις τριβές και να συμβάλουν περαιτέρω στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του πλοίου.

Ο όμιλος Hyundai θεωρεί ότι η εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού των καυσαερίων στα πλοία θα αποτελέσει μια από τις λύσεις που θα προτιμήσει η παγκόσμια ναυτιλία για να ανταποκριθεί στις διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

Ωστόσο, πέρα από τα δεξαμενόπλοια, στον κλάδο των containerships και συγκεκριμένα στη Hapag - Lloyd δεν θεωρούν ότι τα scrubbers είναι η καλύτερη λύση. Οι δύο κλάδοι πάντως έχουν τεράστιες διαφορές όσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιδόσεις, αφού, όπως αποκάλυψε προχθές στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά ο πρόεδρος της Intertanko Νίκος Τσάκος, ολόκληρος ο στόλος της Ένωσης Ανεξάρτητών Ιδιοκτητών Δεξαμενοπλοίων (περίπου 3.000 πλοία) έχει λιγότερες εκπομπές από τη Maersk που διαθέτει έναν στόλο από 767 πλοία. Η Hapag Lloyd θεωρεί ότι η καλύτερη λύση είναι οι μηχανές που χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο.

 

(«ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ»)