Τη μεταβίβαση των συμμετοχών που έχει σε εταιρείες παραχωρήσεων σε μια νέα θυγατρική εξετάζει η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο για την έκδοση ομολογιακού δανείου 120 εκατ. ευρώ.

Τη μεταβίβαση των συμμετοχών που έχει σε εταιρείες παραχωρήσεων σε μια νέα θυγατρική εξετάζει η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο για την έκδοση ομολογιακού δανείου 120 εκατ. ευρώ. Η νέα θυγατρική στην οποία θα ενοποιούνται οι συμμετοχές του ομίλου σε παραχωρήσεις θα περιλαμβάνει την Ιόνια Οδό, τον Αξονα Κεντρικής Ελλάδας, το 17% που ελέγχει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Ολυμπία Οδό και στο μέλλον τη συμμετοχή του ομίλου στην εταιρεία διαχείρισης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ελέγχει σήμερα το 78,59% της εταιρείας παραχώρησης «Νέα Οδός» που διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό και το τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια του άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης καθώς και το 66,66% της «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας» που διαχειρίζεται τον φερώνυμο οδικό άξονα.

Η πλήρης ενοποίηση των συγκεκριμένων παραχωρήσεων από τον όμιλο, σε συνδυασμό με τις επενδύσεις σε νέες δραστηριότητες όπως η διαχείριση απορριμμάτων και η συνεχής επέκταση στην ενέργεια έχουν δύο σημαντικά οφέλη: Πρώτον, στα έσοδα και στα κέρδη καθώς στις περιπτώσεις της Ιόνιας Οδού και του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας οι επενδύσεις έχουν ολοκληρωθεί.

Δεύτερον, από πέρυσι είναι πλέον εμφανής η απεξάρτηση του ομίλου από την κυκλικότητα των κατασκευών καθώς έχει ολοένα και μεγαλύτερα σταθερά / επαναλαμβανόμενα έσοδα από τις παραχωρήσεις και την ενέργεια, τα οποία θα αυξηθούν μέσω των Συμπράξεων (ΣΔΙΤ) για τη διαχείριση απορριμμάτων Ηπείρου (έχει υπογραφεί) και Περιφέρειας Πελοποννήσου (υπογράφεται τις προσεχείς εβδομάδες).

Στη διοίκηση του ομίλου επισημαίνουν πως η απεξάρτηση από τους κύκλους με τους οποίους κινείται η κατασκευαστική δραστηριότητα αποτέλεσε στρατηγική επιλογή από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, με την επέκταση στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), τις θερμικές μονάδες, τα μεταλλεία και στη συνέχεια τις παραχωρήσεις. Ωστόσο, ο όμιλος διατηρεί ισχυρό ανεκτέλεστο, ύψους 1,8 δισ. ευρώ και στον κατασκευαστικό κλάδο, ενώ εκκρεμεί η υπογραφή νέων συμβάσεων που ξεπερνούν τα 1,3 δισ. ευρώ.

Ειδικά για τις παραχωρήσεις, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικεί αυτή την περίοδο την εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού (σε κοινοπραξία με τον γαλλικό όμιλο Egis Projects) στο διαγωνισμό που προωθεί το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), αλλά και την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος.

 

Η νέα θυγατρική στις παραχωρήσεις

Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο «δυνάμει του σχεδίου το οποίο επεξεργάζεται η Εταιρεία, η εισφορά σε είδος ή/και μεταβίβαση των ανωτέρω μετοχικών συμμετοχών θα ακολουθείται και από την εισφορά/μεταβίβαση των ομολογιών δευτερογενούς χρέους μειωμένης κατάταξης, έκδοσης των Εταιρειών Παραχώρησης Αυτοκινητοδρόμων, τις οποίες έχει αναλάβει η Εταιρεία. Ως αντάλλαγμα των ως άνω εισφορών/μεταβιβάσεων η Εταιρεία θα λάβει το 100% των μετοχών έκδοσης της Εταιρείας Παραχωρήσεων και μετρητά (ύψους μετρητών τουλάχιστον ίσου με το ύψος του κατά το χρόνο του μετασχηματισμού δευτερογενούς χρέους)». Στο ενημερωτικό δελτίο επισημαίνεται πως για την ολοκλήρωση της διαδικασίας «απαιτούνται διαδικαστικές ενέργειες καθώς και η παροχή συναινέσεων, μεταξύ άλλων, και από τις δανείστριες τράπεζες της εταιρείας».

Η διοίκηση του ομίλου επισημαίνει πως ο εταιρικός μετασχηματισμός, με την ίδρυση ξεχωριστής θυγατρικής που θα ελέγχει τις παραχωρήσεις, «αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση της δυνατότητας χρηματοδότησης της Εταιρείας και του Ομίλου».

 

Το Καστέλι

Η εταιρεία προσθέτει πως, σε μεταγενέστερο στάδιο, θα μεταφερθεί στη συγκεκριμένη θυγατρική και η συμμετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην κοινοπραξία που έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης.

Η ένωση εταιρειών «TΕΡΝΑ Α.Ε. – GMR Airports Limited» ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου και η διαδικασία «βρίσκεται σε εξέλιξη, εκκρεμεί δε η ολοκλήρωση ενδιάμεσων πράξεων και ενεργειών, ούτως ώστε να επέλθει, κατ' αρχάς, η ανακήρυξη της ανωτέρω ένωσης εταιρειών ως οριστικού αναδόχου, η έγκριση του σχεδίου της προς υπογραφή σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και, εν τέλει, η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και των λοιπών αναγκαίων εγγράφων».

Το κόστος μελέτης, κατασκευής και θέσης σε λειτουργία του νέου αεροδρομίου «ανέρχεται στα 530 εκατ. ευρώ περίπου. Ο εκτιμώμενος χρόνος υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης είναι μεταξύ Ιουνίου και Σεπτεμβρίου του 2018».

Σύμφωνα με τα συμβατικά έγγραφα της προς υπογραφή σύμβασης παραχώρησης, το Ελληνικό Δημόσιο θα συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας παραχώρησης με ποσοστό 45,9%, ενώ το μετοχικό κεφάλαιο αυτής θα καταβληθεί εξ ολοκλήρου από τα μέλη του αναδόχου, κατά το ποσοστό συμμετοχής του. Για τον όμιλο εκτιμάται ότι τα κεφάλαια που θα απαιτηθούν θα ανέλθουν από 120 εκατ. ευρώ, το δε ποσοστό που θα αναλογεί σε αυτόν θα ανέρχεται από 32,46% αντίστοιχα. Η χρηματοδότηση των απαιτούμενων κεφαλαίων του Ομίλου θα γίνει με τραπεζικό δανεισμό και ίδια κεφάλαια, σε αναλογία η οποία δεν έχει προσδιοριστεί ακόμη».

Επισημαίνεται πως «μετά την ολοκλήρωση των ανωτέρω, η ΤΕΡΝΑ, υπό τον όρο τήρησης όλων των προϋποθέσεων που τυχόν θα τίθενται από το εν γένει πλέγμα των συμβατικών εγγράφων και συμφωνιών για το Έργο, προτίθεται να επεξεργασθεί σχέδιο μετασχηματισμού της δια της εισφοράς σε είδος ή/και μεταβίβασης στην Εταιρεία Παραχωρήσεων της συμμετοχής που θα έχει στην εταιρεία που θα συμβληθεί ως παραχωρησιούχος στη σύμβαση παραχώρησης του Έργου».

 

Που θα κατευθυνθούν τα νέα κεφάλαια

Οσον αφορά στη διάθεση των κεφαλαίων που θα αντληθούν από το ομολογιακό δάνειο, στο ενημερωτικό δελτίο αναφέρεται πως «ποσό €64.642.734 θα διατεθεί άμεσα (εντός δύο μηνών από την είσπραξη των αντληθέντων κεφαλαίων) για τη μερική προπληρωμή του από 01.12.2017 τραπεζικού ομολογιακού δανείου κεφαλαίου ύψους €193.947.597».

Από το υπόλοιπο ποσό, το μισό θα χρησιμοποιηθεί εντός τριετίας από την είσπραξη των αντληθέντων κεφαλαίων (2018-2020) για την άμεση ή έμμεση (μέσω αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου ή/και δανεισμού, ο οποίος κατά τη λήξη του θα μετατραπεί σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου) συμμετοχή σε έργα που πραγματοποιούνται μέσω συμβάσεων ΣΔΙΤ ή συμβάσεων παραχώρησης, οι οποίες κατά την Ημερομηνία του Ενημερωτικού Δελτίου δεν είναι συμβασιοποιημένες και για τη συμμετοχή σε αύξηση μετοχικού κεφαλάιου της ΤΕΡΝΑ ΛΕΥΚΟΛΙΘΟΙ ΑΕ, στην οποία η Εκδότρια συμμετέχει άμεσα με ποσοστό 51,02% και έμμεσα με ποσοστό 48,98%. Το άλλο μισό θα χρησιμοποιηθεί για «την κάλυψη αναγκών της Εταιρείας σε κεφάλαιο κίνησης, συμπεριλαμβανομένης και της μείωσης τραπεζικού δανεισμού (διευκρινίζεται ότι δεν συμπεριλαμβάνονται τυχόν επιστροφές κεφαλαίου και διανομή μερισμάτων προς τους μετόχους της Εταιρείας)».

 

Η Τέρνα Ενεργειακή

Η θυγατρική εταιρεία ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, μέσω της TERNA ENERGY USA HOLDING CORP., κατασκευάζει το αιολικό πάρκο «Gopher Creek» στην Πολιτεία Τέξας των Η.Π.Α. Η συνολική εγκατεστημένη ισχύς για το «Gopher Creek» θα είναι 158 MW και ο συνολικός προϋπολογισμός της επένδυσης του έργου ανέρχεται σε περίπου 235 εκατ. δολάρια ΗΠΑ. Η κατασκευή του αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το πρώτο τρίμηνο του 2019. Το υπολειπόμενο ποσό των επενδύσεων ανέρχεται σε 227 εκατ. δολαρίων.

Η χρηματοδότηση του ανωτέρω ποσού θα υλοποιηθεί με ίδια κεφάλαια 100 εκατ. (εκ των οποίων 40 εκατ. θα καταβληθούν από την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ και 60 εκατ. από την Copenhagen Infrastructure Partners) και χρηματοδότηση από τρίτο επενδυτή 135 εκατ. δολάρια.

Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ η οποία έχει ανακηρυχτεί οριστικός Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης για την υλοποίηση του έργου «Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου μέσω ΣΔΙΤ». Το συνολικό κόστος της εν λόγω επένδυσης εκτιμάται σε 134 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση του συνόλου της επένδυσης θα υλοποιηθεί με 34,7 εκατ. ίδια κεφάλαια, με 66 εκατ. χρηματοδοτική συμβολή της Περιφέρειας Πελοποννήσου και με 33,3 εκατ. δανεισμό (τραπεζικός δανεισμός, οποίος έχει εγκριθεί από πιστώτρια τράπεζα, και κεφάλαια που αντλήθηκαν από την ομολογιακή έκδοση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ.

 

Η δημόσια προσφορά

Από την Τρίτη 27 Μαρτίου ως και την Πέμπτη 29 Μαρτίου θα διενεργηθεί η δημόσια προσφορά για το κοινό ομολογιακό δάνειο έως 120 εκατ. ευρώ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι κοινές, ανώνυμες και άυλες ομολογίες θα είναι διαπραγματεύσιμες και εισηγμένες στην οργανωμένη αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Προβλέπεται η έκδοση έως 120.000 κοινών, ανώνυμων ομολογιών με ελάχιστο ποσό εγγραφής €1.000. Ο προσδιορισμός της απόδοσης, της τιμής και του επιτοκίου των ομολογιών θα γίνει με τη διαδικασία του βιβλίου προσφορών, το οποίο θα τηρηθεί από τους Συντονιστές Κυρίους Αναδόχους.

 

(euro2day.gr )