Εντυπωσιακό ήταν το πρώτο δίμηνο για το λιμάνι του Πειραιά, καθώς η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε άνοδο της τάξεως του 19,7% σε 654.000 εμπορευματοκιβώτια, δείγμα της δυναμικής που έχει αναπτυχθεί.

Εντυπωσιακό ήταν το πρώτο δίμηνο για το λιμάνι του Πειραιά, καθώς η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε άνοδο της τάξεως του 19,7% σε 654.000 εμπορευματοκιβώτια, δείγμα της δυναμικής που έχει αναπτυχθεί. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, τον Ιανουάριο διακινήθηκαν 331.000 εμπορευματοκιβώτια από 281,8 χιλιάδες τον αντίστοιχο μήνα του 2017, μια άνοδος της τάξεως του 17,4%, ενώ τον Φεβρουάριο η σχετική δραστηριότητα εκτινάχθηκε κατά 22% σε 323.000 εμπορευματοκιβώτια, από 264,8 χιλιάδες κατά τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Υπενθυμίζεται ότι στο σύνολο του 2017, η αύξηση ήταν της τάξεως του 6,4% σε 3,692 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (πάνω από 4 εκατ. αν συνυπολογιστεί και ο προβλήτας Ι), νέο ιστορικό υψηλό για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Η επίδοση του 2017 οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων, αρχής γενομένης από την αυξημένη ροή εμπορευματοκιβωτίων κατά το δεύτερο εξάμηνο, όταν σημειώθηκε το ένα ιστορικό υψηλό μετά το άλλο, ιδίως από τον Αύγουστο και μετά.

Πάντως, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής ενδείξεις, το 2018 αναμένεται να αποτελέσει νέο έτος-ορόσημο για τον Πειραιά, καθώς έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς οι επενδύσεις των προηγούμενων ετών σε νέες υποδομές και οι στρατηγικές συμμαχίες και συμφωνίες με λιμάνια και ναυτιλιακές εταιρείες. Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, η Cosco σκοπεύει μέχρι τις αρχές του 2019 να μπορεί να διακινεί έως και 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια των 20 ποδών ετησίως, καθώς ολοκληρώνει τις εργασίες επέκτασης του λιμανιού στον δυτικό προβλήτα ΙΙΙ και αναβαθμίζει τις δυνατότητες του προβλήτα Ι.

Πέραν του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, κινητικότητα καταγράφεται και σε άλλους τομείς δραστηριοποίησης, όπως στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής. Χθες, ο ΟΛΠ ανακοίνωσε ότι κατέπλευσε στο λιμάνι η νέα πλωτή δεξαμενή «Πειραιάς ΙΙΙ», ανυψωτικής ικανότητας 22.000 τόνων, η οποία μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία μήκους μέχρι 240 μέτρων και μεταφορικής ικανότητας έως 80.000 τόνων (Panamax). Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, «η νέα δεξαμενή επεκτείνει τις υπάρχουσες υποδομές, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος από την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και θα συνδράμει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας». Συνολικά στο Πέραμα δρομολογούνται επενδύσεις άνω των 55 εκατ. ευρώ, με στόχο ο Πειραιάς να καταστεί κόμβος ναυπηγοεπισκευής στην Ανατολική Μεσόγειο.

 

(«Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)