Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης έρχεται πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι πιστεύουμε, όπως δείχνει η εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων μπαταρίας το 2017. Ταυτόχρονα, όλοι οι κατασκευαστές προγραμματίζουν καταιγίδα παρουσιάσεων νέων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων τα επόμενα τέσσερα χρόνια

Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης έρχεται πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι πιστεύουμε, όπως δείχνει η εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων μπαταρίας το 2017. Ταυτόχρονα, όλοι οι κατασκευαστές προγραμματίζουν καταιγίδα παρουσιάσεων νέων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Το 2017 ήταν η πρώτη χρονιά, που ξεπέρασαν οι παγκόσμιες πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το «μαγικό όριο» του ενός εκατομμυρίου, καθώς καταγράφηκαν συνολικά 1,2 εκατ. ταξινομήσεις. Πάνω από 600.000 πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων πραγματοποιήθηκαν στην Κίνα, σημειώνοντας έτσι 72% αύξηση σε σύγκριση με το 2016, καθώς η αγορά τους επιδοτείται έως και στο 40% της τιμής τους.

Αυξητικές τάσεις, αν και όχι τόσο έντονες, εμφάνισαν επίσης η ευρωπαϊκή αγορά με 306.000 ταξινομήσεις καινούριων ηλεκτρικών μοντέλων το 2017 (+39% σε σχέση με πρόπερσι) και οι ΗΠΑ με 200.000 πωλήσεις (+27%). Σημαντικότερες αγορές στην Ευρώπη είναι η Νορβηγία και η Γερμανία.

Να σημειώσουμε, ότι περίπου μία από τις δύο πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αφορά Plug-in υβριδικά μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα, ενώ στην Ασία το ποσοστό τους είναι αισθητά χαμηλότερο.

Η Κίνα είναι πρωτοπόρος και στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κατέχοντας 41% μερίδιο σε παγκόσμιο επίπεδο και ακολουθούν η Ιαπωνία με 19% και η Γερμανία με 18%. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανακοινώσει για το 2018 και το 2019 το λανσάρισμα σχεδόν 250 νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων σε όλον τον κόσμο, προκειμένου να ανταποκριθούν στη ραγδαία αναπτυσσόμενη ζήτηση για αυτά.

Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου της VW για την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του γκρουπ, ο επικεφαλής του γερμανικού ομίλου Ματίας Μιούλερ δεσμεύτηκε ότι μέχρι το 2022 θα λειτουργήσουν 16 νέες γραμμές παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, από μόλις 3 σήμερα. Ταυτόχρονα, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, μέχρι το 2025 το VW Group θα παράγει 3.000.000 ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα ετησίως ενώ θα διαθέτει, από όλο το φάσμα των μαρκών του, 80 διαφορετικά μοντέλα. 

(από www.insider.gr)