Η Renault, σε συνεργασία με την ΕΕΜ (Empresa de Electricidade da Madeira) η οποία παράγει και διανέμει ηλεκτρική ενέργεια στα δύο νησιά (Madeira και Porto Santo) του Αρχιπέλαγους Μαδέιρα της Πορτογαλίας, ανακοίνωσαν τη δημιουργία ενός έξυπνου ηλεκτρικού οικοσυστήματος στο νησί Porto Santo το οποίο φιλοδοξεί να καταστήσει τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία την πρώτη στον κόσμο που θα συμβάλλει σε ένα αντίστοιχο εγχείρημα

Η Renault, σε συνεργασία με την ΕΕΜ (Empresa de Electricidade da Madeira) η οποία παράγει και διανέμει ηλεκτρική ενέργεια στα δύο νησιά (Madeira και Porto Santo) του Αρχιπέλαγους Μαδέιρα της Πορτογαλίας, ανακοίνωσαν τη δημιουργία ενός έξυπνου ηλεκτρικού οικοσυστήματος στο νησί Porto Santo το οποίο φιλοδοξεί να καταστήσει τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία την πρώτη στον κόσμο που θα συμβάλλει σε ένα αντίστοιχο εγχείρημα. 

Αναλυτικότερα, η κυβέρνηση της αυτόνομης επαρχίας της Μαδέιρα ανακοίνωσε και θα υλοποιήσει ένα νέο φιλόδοξο πρόγραμμα το οποίο αποσκοπεί να αλλάξει τον ενεργειακό χάρτη του νησιού και σε αυτό το πλαίσιο ο όμιλος Renault δέχθηκε την πρόσκληση να αναλάβει τα ζητήματα που αφορούν στα μέσα μεταφοράς. 

Το πρώτο «έξυπνο» νησί στον κόσμο θα αξιοποιήσει ηλεκτρικά οχήματα, έξυπνους τρόπους φόρτισης, συστήματα V2G τα οποία επιτρέπουν την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας και τη διοχέτευσή της στο δίκτυο όταν υπάρχει ανάγκη, αλλά και μπαταρίες που έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής τους σε αυτοκίνητα, με στόχο να ενισχυθεί η ενεργειακή ανεξαρτησία του νησιού μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. 

Για το σχεδιασμό αυτό του πρωτοποριακού οικοσυστήματος, η συμβολή του ομίλου Renault αφορά τόσο στα ηλεκτρικά οχήματα όσο και σε γενικότερες τεχνολογικές λύσεις. Αναλυτικότερα, το πρόγραμμα θα αποτελείται από τρεις φάσεις. Στην πρώτη φάση 20 εθελοντές θα οδηγούν σε καθημερινή βάση 14 Renault ZOE και 6 Renault Kangoo Z.E. τα οποία θα φορτίζονται στους 40 σταθμούς φόρτισης που υπάρχουν στο νησί. 

Στη δεύτερη φάση, που θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2018, τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούν να συνδεθούν στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας παρέχοντας ενέργεια σε κτήρια τις ώρες αιχμής. Παράλληλα τα οχήματα θα χρησιμοποιούνται και ως προσωρινά μέσα αποθήκευσης ενέργειας.

Στην τρίτη φάση, μπαταρίες από οχήματα της Renault που έχουν ολοκληρώσει τον «τετράτροχο» κύκλο ζωής τους θα αξιοποιούνται για την αποθήκευση του πλεονάσματος ενέργειας που θα παράγουν οι ανανεώσιμες πηγές –ηλιακή και αιολική- στο Porto Santo, ενώ στη συνέχεια το πλεόνασμα θα διοχετεύεται στο δίκτυο όταν υπάρχει αυξημένη ζήτηση.

(από auto.in.gr)