ΡΑΕ: Διαβούλευση των Προτάσεων των ΔΣΜ για τις Διαδικασίες Ορισμού Φυσικών Δικαιωμάτων Μεταφοράς Ελλάδας-Ιταλίας και Ελλάδας-Βουλγαρίας

ΡΑΕ: Διαβούλευση των Προτάσεων των ΔΣΜ για τις Διαδικασίες Ορισμού Φυσικών Δικαιωμάτων Μεταφοράς Ελλάδας-Ιταλίας και Ελλάδας-Βουλγαρίας
energia.gr
Δευ, 11 Δεκεμβρίου 2017 - 19:32
Η ΡΑΕ ανακοινώνει την έναρξη Δημόσιας Διαβούλευσης των προτάσεων των Διαχειριστών Συστήματος Μεταφοράς (ΔΣΜ) σχετικά με τις διαδικασίες ορισμού φυσικών δικαιωμάτων μεταφοράς για τα σύνορα των ζωνών προσφοράς Ελλάδας-Ιταλίας BRNN και Ελλάδας-Βουλγαρίας στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 36 του Κανονισμού 2016/1719 της ΕΕ

Η ΡΑΕ ανακοινώνει την έναρξη Δημόσιας Διαβούλευσης των προτάσεων των Διαχειριστών Συστήματος Μεταφοράς (ΔΣΜ) σχετικά με τις διαδικασίες ορισμού φυσικών δικαιωμάτων μεταφοράς για τα σύνορα των ζωνών προσφοράς Ελλάδας-Ιταλίας BRNN και Ελλάδας-Βουλγαρίας στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 36 του Κανονισμού 2016/1719 της ΕΕ.

 

Ειδικότερα, η ανακοίνωση της Αρχής αναφέρει:

 

«Στο πλαίσιο επίτευξης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας (Target Model), εξεδόθη, κατ’ αρχήν, ο Κανονισμός (ΕΚ) υπ’ αριθ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενεργείας και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1228/2003.

Στη συνέχεια, με εξουσιοδότηση που προβλέπεται στο άρθρο 18 του Κανονισμού (ΕΚ) 714/ 2009, εξεδόθη από την Επιτροπή ο υπ’ αριθ. 2016/ 1719 Κανονισμός (ΕΕ) της 26ης Σεπτεμβρίου 2016 (εφεξής ο «Κανονισμός»), με τον οποίο καθορίζονται αναλυτικοί κανόνες για τη διαζωνική κατανομή δυναμικότητας στις μελλοντικές αγορές, την καθιέρωση μιας κοινής μεθοδολογίας για τον προσδιορισμό της μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας, τη θέσπιση ενός ενιαίου μηχανισμού κατανομής σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο οποίος παρέχει μακροπρόθεσμα δικαιώματα μεταφοράς και τη δυνατότητα επιστροφής μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς για μεταγενέστερη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας ή μεταβίβασης μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς μεταξύ των συμμετεχόντων στην αγορά.

Σκοπός του Κανονισμού είναι να προωθήσει την ανάπτυξη ανταγωνιστικών προθεσμιακών αγορών που χαρακτηρίζονται από επαρκή ρευστότητα, με έναν συντονισμένο τρόπο σε ολόκληρη την Ευρώπη και να παρέχει στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να αντισταθμίζουν τον κίνδυνό τους που σχετίζεται με το διασυνοριακό εμπόριο ηλεκτρικής ενέργειας.

Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 36 του Κανονισμού:

« 1.Στην περίπτωση που οι ΔΣΜ εκδίδουν και εφαρμόζουν φυσικά δικαιώματα μεταφοράς σε σύνορα ζωνών προσφοράς, επιτρέπουν σε κατόχους φυσικών δικαιωμάτων μεταφοράς και/ή αντισυμβαλλομένους τους να ορίζουν τα χρονοδιαγράμματα ανταλλαγών ηλεκτρικής ενέργειάς τους. Οι κάτοχοι φυσικών δικαιωμάτων μεταφοράς ενδέχεται να εξουσιοδοτούν επιλέξιμα τρίτα μέρη ώστε να ορίζουν τα χρονοδιαγράμματα ανταλλαγών ηλεκτρικής ενέργειας εκ μέρους τους σύμφωνα με τους κανόνες ορισμού, όπως προβλέπεται στην παράγραφο 3.

2.Το αργότερο εντός δώδεκα μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού, όλοι οι ΔΣΜ που εκδίδουν φυσικά δικαιώματα μεταφοράς σε ένα σύνορο ζωνών προσφοράς υποβάλλουν προς έγκριση στις σχετικές ρυθμιστικές αρχές πρόταση για τους κανόνες ορισμού των χρονοδιαγραμμάτων ανταλλαγών ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ ζωνών προσφοράς. Η πρόταση υπόκειται σε διαβούλευση σύμφωνα με το άρθρο 6. Οι κανόνες ορισμού περιλαμβάνουν τουλάχιστον τις ακόλουθες πληροφορίες:

α) το δικαίωμα ενός κατόχου φυσικών δικαιωμάτων μεταφοράς να ορίζει χρονοδιαγράμματα ανταλλαγών ηλεκτρικής ενέργειας·

β) ελάχιστες τεχνικές απαιτήσεις ορισμού·

γ) περιγραφή της διαδικασίας ορισμού·

δ) επιλογή χρονικών σημείων ορισμού·

ε) μορφή ορισμού και κοινοποίησης.

3.Όλοι οι ΔΣΜ οφείλουν να εναρμονίσουν προοδευτικά τους κανόνες ορισμού σε όλα τα σύνορα ζωνών προσφοράς στα οποία εφαρμόζονται φυσικά δικαιώματα μεταφοράς.

4.Οι κάτοχοι φυσικών δικαιωμάτων μεταφοράς, οι αντισυμβαλλόμενοί τους, κατά περίπτωση, ή κάποιο εξουσιοδοτημένο τρίτο μέρος που ενεργεί εκ μέρους τους ορίζει το σύνολο ή μέρος των φυσικών δικαιωμάτων μεταφοράς τους μεταξύ των ζωνών προσφοράς σύμφωνα με τους κανόνες ορισμού.

5.Στην περίπτωση που περιορισμοί κατανομής σε διασυνδέσεις μεταξύ ζωνών προσφοράς έχουν συμπεριληφθεί στη διαδικασία κατανομής δυναμικότητας επόμενης ημέρας σύμφωνα με το άρθρο 23 παράγραφος 3 του κανονισμού (ΕΕ) 2015/1222, λαμβάνονται υπόψη στην πρόταση σχετικά με τους κανόνες ορισμού που αναφέρονται στην παράγραφο 2.»

Συνεπεία των ανωτέρω, υποβάλλονται προς Δημόσια Διαβούλευση η κοινή πρόταση των ΔΣΜ της Ελλάδος και Ιταλίας σχετικά με τις διαδικασίες ορισμού φυσικών δικαιωμάτων μεταφοράς για το σύνορο της ζώνης προσφοράς Ελλάδας-Ιταλίας BRNN και η κοινή πρόταση των ΔΣΜ της Ελλάδος και Βουλγαρίας σχετικά με τις διαδικασίες ορισμού φυσικών δικαιωμάτων μεταφοράς για το σύνορο της ζώνης προσφοράς Ελλάδας-Βουλγαρίας σύμφωνα με το άρθρο 36 του Κανονισμού, όπως υπεβλήθησαν στη ΡΑΕ προς έγκριση από την ΑΔΜΗΕ, καθώς και η επίσημη μετάφρασή τους στην ελληνική γλώσσα και τα επεξηγηματικά κείμενά τους.

Επισυνάπτονται:

  1. Πρόταση για τις διαδικασίες ορισμού φυσικών δικαιωμάτων μεταφοράς για το σύνορο της ζώνης προσφοράς Ελλάδα-Ιταλία BRNN και πρόταση για τις διαδικασίες ορισμού φυσικών δικαιωμάτων μεταφοράς για το σύνορο της ζώνης προσφοράς Ελλάδα- Βουλγαρία – Αγγλικό κείμενο και μετάφραση στα Ελληνικά (συνημμένο στο Ι-228779/20.11.2017)
  2. Επεξηγηματικό κείμενο για τις διαδικασίες ορισμού φυσικών δικαιωμάτων μεταφοράς για το σύνορο της ζώνης προσφοράς Ελλάδα-Ιταλία BRNN και τη ζώνη προσφοράς Ελλάδα- Βουλγαρία (συνημμένο στο Ι-229121/28.11.2017)

 

Λήξη της παρούσας Δημόσιας Διαβούλευσης: Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2018.

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν τις απόψεις τους στη ΡΑΕ με ηλεκτρονική επιστολή στη διεύθυνση[email protected]ή εγγράφως. Μετά τη λήξη της παρούσας δημόσιας διαβούλευσης, η ΡΑΕ θα δημοσιοποιήσει κατάλογο των συμμετεχόντων, καθώς και το περιεχόμενο των επιστολών και παρεμβάσεών τους, με εξαίρεση την περίπτωση κατά την οποία ο αποστολέας αιτείται τη μη δημοσιοποίηση των στοιχείων του και/ή των απόψεών του».

Συνημμένα αρχεία

  1. Πρόταση (μέγεθος: 1.540,358 kb)
  2. Επεξηγηματικό κείμενο (μέγεθος: 909 kb)