Σε γραφείο συμβούλων για κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα… εξελίσσεται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε. Όπως είναι γνωστό, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας πέρασε στα χέρια της κινεζικής Cosco και αποτελεί τη μεγαλύτερη κινεζική επένδυση στη χώρα και μια από τις μεγαλύτερες άμεσες ξένες επενδύσεις που έχουν γίνει στην Ελλάδα

Σε γραφείο συμβούλων για κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα… εξελίσσεται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε. Όπως είναι γνωστό, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας πέρασε στα χέρια της κινεζικής Cosco και αποτελεί τη μεγαλύτερη κινεζική επένδυση στη χώρα και μια από τις μεγαλύτερες άμεσες ξένες επενδύσεις που έχουν γίνει στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα οποιαδήποτε κινεζική αντιπροσωπεία βρεθεί στη χώρα μας, να κλείνει ραντεβού και στο λιμάνι του Πειραιά προκειμένου να λάβει οδηγίες χρήσης.

Μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, αφού οι Κινέζοι αποφεύγουν την έκθεση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στο λιμάνι του Πειραιά τον τελευταίο χρόνο έχουν υποδεχθεί δεκάδες αντιπροσωπείες από την Κίνα.

 

Μεγάλες εταιρείες

Όσον αφορά την ταυτότητα των αντιπροσωπειών, σύμφωνα με ανθρώπους που παρακολουθούν από κοντά την... κίνηση στο μέγαρο του ΟΛΠ, από τον Πειραιά μεταξύ άλλων πέρασε ο Κινέζος επενδυτής που αγόρασε στη συνέχεια τα 100 διαμερίσματα στα Εξάρχεια.

Επίσης, μια πολύ μεγάλη κρατικών συμφερόντων κατασκευαστική εταιρεία, η οποία θέλει να εισέλθει στον τομέα των κατασκευών στη χώρα μας αλλά και στην ευρύτερη περιοχή, η Air China που πραγματοποιεί δυναμικό άνοιγμα στην Ελλάδα, όπως και η China Development Bank που θέλει να ανοίξει υποκατάστημα στην Αθήνα. Επίσης, σε επαφές με τον ΟΛΠ είναι και θυγατρικές του ομίλου Cosco, όπως η Cosco Shipyards, η οποία ενδιαφέρεται για τις εξελίξεις στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Από το μεγάλο λιμάνι έχουν περάσει ακόμα και εταιρείες που ενδιαφέρονται για επενδύσεις στον τουρισμό, όπως η Alibaba, αλλά και την ενέργεια.

 

Τι θέλουν να μάθουν

Το πρώτο ερώτημα που θέλουν όλες οι αντιπροσωπείες που επισκέπτονται το μεγάλο λιμάνι είναι να τους περιγράψουν την εμπειρία τους από την Ελλάδα. Αν είναι θετικά τα μηνύματα που λαμβάνουν στην καθημερινότητά τους ή αρνητικά. Όταν μπαίνουν στις λεπτομέρειες, ζητούν πληροφορίες για το φορολογικό σύστημα, τη γραφειοκρατία, που υπάρχει όμως και στην Κίνα, καθώς και τα εργασιακά ζητήματα.

Μάλιστα, όπως υπογραμμίζουν στη «Ν» κύκλοι του Πειραιά, στέκονται ιδιαίτερα σε εργασιακά ζητήματα, αφού στην Κίνα δεν υπάρχουν (ακόμα) έννοιες όπως ο συνδικαλισμός. Ως ιδιαίτερα σημαντικά θέματα χαρακτηρίζονται και ζητήματα διαφορών στο νομοθετικό πλαίσιο ανάμεσα στην Κίνα και την Ελλάδα, αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση γενικότερα.

Τέλος, μια ακόμη ανησυχία που εκφράζουν οι αντιπροσωπείες στο σύνολό τους είναι για τα capital controls και τον κίνδυνο να εγκλωβιστούν στη χώρα τα κεφάλαιά τους.

 

Οι επενδύσεις στον ΟΛΠ

Την ίδια στιγμή, αθόρυβα η νέα διοίκηση του ΟΛΠ τρέχει ήδη το επενδυτικό της σχέδιο. Ο ΟΛΠ έχει καταθέσει δύο φορές το επενδυτικό του σχέδιο στο υπουργείο Ναυτιλίας, το οποίο όμως έχει επιστραφεί πίσω με σημειώσεις. Το τελευταίο που κατατέθηκε πριν από λίγες ημέρες φαίνεται να είναι, πάντως, πλήρες και με τις απαραίτητες λεπτομέρειες, ενώ τώρα ξεκινά και η προσπάθεια κατάθεσης ενός master plan που θα περάσει από την Επιτροπή του υπουργείου.

Παρά το γεγονός ότι τα θέματα αυτά είναι ανοικτά, στον ΟΛΠ «τρέχουν» ή έχουν ολοκληρώσει έργα αξίας 63 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, ο ΟΛΠ έχει επενδύσει 24 εκατ. ευρώ για την πλωτή δεξαμενή των 80.000 τόνων που φέρνει από την Κίνα. Η δεξαμενή θα μεταφερθεί και θα εγκατασταθεί στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, μετά την περάτωση των απαραίτητων έργων υποδομής στη περιοχή.

Ακόμα ολοκληρώθηκαν οι επισκευές, αξίας 5,5 εκατ. ευρώ, στις υφιστάμενες δεξαμενές του ΟΛΠ. Σήμερα ο ΟΛΠ διαθέτει τη πλωτή δεξαμενή Περάματος «Πειραιάς I» για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 40.000 τόνους, 202 μ. μήκος, 31 μ. εσωτερικό πλάτος και ανυψωτική ικανότητα 15.000 τόνων. Επίσης την πλωτή δεξαμενή Περάματος «Πειραιάς IΙ» για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 7.000 τόνων, 113 μ. μήκος, 18,5 μ. εσωτερικό πλάτος και ανυψωτική ικανότητα 4.000 τόνων. Τη μόνιμη μεγάλη δεξαμενή Ακτής Βασιλειάδη για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 15.000 τόνους, 150 μ. μήκος και 21 μ. εσωτερικό πλάτος, και τη μόνιμη μικρή δεξαμενή Ακτής Βασιλειάδη για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 3.000 τόνους, 90 μ. μήκος.

Στα 14 εκατ. ευρώ έφτασε το έργο της νέας προβλήτας πετρελαιοειδών που κατασκεύασε ο ΟΛΠ. Η νέα προβλήτα πετρελαιοειδών, που χωροθετείται στο νότιο μέτωπο της Προβλήτας ΙΙΙ στο ΣΕΠ, έχει συνολικό εμβαδόν πλέον των 12.800 τ.μ. και συνολικό μήκος θαλάσσιου μετώπου άνω των 400 μ.

Την ίδια στιγμή σε όλο το λιμάνι βρίσκεται σε εξέλιξη ένα εκτεταμένο σχέδιο επισκευών λιμενικών υποδομών.

 

(Πηγή: «Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ»)