Οι αντιπρόσωποι του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου συμφώνησαν ότι οι εκπομπές CO2 από διηπειρωτικές πτήσεις θα παραμείνουν εκτός του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023, όπως ανακοίνωσε το Κοινοβούλιο την Πέμπτη.

Οι αντιπρόσωποι του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου συμφώνησαν ότι οι εκπομπές CO2 από διηπειρωτικές πτήσεις θα παραμείνουν εκτός του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023, όπως ανακοίνωσε το Κοινοβούλιο την Πέμπτη.

Το νομοθετικό πλαίσιο, που συμφωνήθηκε άτυπα την Τετάρτη το απόγευμα, θα παρατείνει την απαλλαγή για τις διηπειρωτικές πτήσεις έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023, οπότε θα ξεκινήσει η πρώτη φάση του προγράμματος CORSIA ( Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation) του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).

«Η εξαίρεση αυτή θα αποτρέψει νομικά κενά, καθώς η απαλλαγή επρόκειτο να λήξει στα τέλη του τρέχοντος έτους», σημειώνει το Κοινοβούλιο.

Μόλις εγκριθεί από τους πρεσβευτές της ΕΕ, το κείμενο θα τεθεί σε ψηφοφορία στην Επιτροπή Περιβάλλοντος και στην ολομέλεια του Κοινοβουλίου, πριν την οριστική έγκρισή του από τα κράτη μέλη της ΕΕ.

Εντός της ΕΕ, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, οι άμεσες εκπομπές CO2 από τις αερομεταφορές αντιπροσωπεύουν περίπου το 3% των συνολικών εκπομπών.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η αεροπορία αντιπροσωπεύει περίπου το 2,1% των εκπομπών CO2, ενώ οι διηπειρωτικές πτήσεις αντιπροσωπεύουν περίπου 1,3%.

Το Ευρωκοινοβούλιο σημείωσε ότι οι προβλέψεις του ICAO δείχνουν ότι η αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας συνεπάγεται ότι οι εκπομπές CO2 το 2050 θα είναι επτά έως δέκα φορές υψηλότερες από τις αντίστοιχες του 1990.