Σε δύο εβδομάδες αναμένεται ότι Κομισιόν και υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) θα έχουν καταλήξει στο τελικό πακέτο, το οποίο θα περιλαμβάνει τις λιγνιτικές μονάδες που θα πουληθούν. Μάλιστα, σύμφωνα με πηγή του υπουργείου, το «market test» δεν αποκλείεται να καθυστερήσει λίγες ημέρες και τελικά να «τρέξει» στις αρχές Νοεμβρίου και όχι εντός του Οκτωβρίου.

Σε δύο εβδομάδες αναμένεται ότι Κομισιόν και υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) θα έχουν καταλήξει στο τελικό πακέτο, το οποίο θα περιλαμβάνει τις λιγνιτικές μονάδες που θα πουληθούν. Μάλιστα, σύμφωνα με πηγή του υπουργείου, το «market test» δεν αποκλείεται να καθυστερήσει λίγες ημέρες και τελικά να «τρέξει» στις αρχές Νοεμβρίου και όχι εντός του Οκτωβρίου. «Ήδη επενδυτές από τη Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη, την Κίνα και την Ιαπωνία έχουν δείξει ότι ενδιαφέρονται, αλλά το τελικό επενδυτικό ενδιαφέρον θα φανεί με το market test», σημειώνει.

Στα μέσα Οκτωβρίου θα επανέλθουν και τα τεχνικά κλιμάκια των Βρυξελλών για να συζητήσουν με τα στελέχη του ΥΠΕΝ και της ΔΕΗ για το τι θα περιλαμβάνει το «καλάθι» που θα προωθηθεί προς πώληση. Το αρχικό σχέδιο που είχε προταθεί είχε περιλάβει τις δύο μονάδες του Αμύνταιου (Ι και ΙΙ), της Μελίτης Ι και την άδεια της Μελίτης ΙΙ, μαζί με τα ορυχεία τους.

Όπως σημειώνει παράγοντας του υπουργείου, οι κοινοτικοί θέλουν να περιλάβουν και δύο μονάδες της Μεγαλόπολης καθώς πιστεύουν ότι με τον σταθμό του Αμυνταίου στο πακέτο δεν επιτυγχάνεται ο στόχος για πώληση του 40% του λιγνιτικού δυναμικού της ΔΕΗ. Άλλωστε οι δύο μονάδες του Αμύνταιου, αν δεν αναβαθμιστούν περιβαλλοντικά, πρέπει να αποσυρθούν το 2019. Όσο για τις μονάδες της Μεγαλόπολης, αυτές έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αν και, βάσει των νέων ορίων εκπομπών που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, θα χρειαστούν αναβάθμιση προκειμένου να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους όσον αφορά στις εκπομπές σε διοξείδιο του θείου και η Μεγαλόπολη ΙΙ σε οξείδια του αζώτου.

Πάντως, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, όπως σημειώνει το στέλεχος του υπουργείου, τα τεχνικά κλιμάκια της Κομισιόν δεν έχουν βάλει ούτε τον λιγνιτικό σταθμό του Αγίου Δημητρίου, ούτε τα υδροηλεκτρικά.

 

Ικανοποιητικό τίμημα

Εξάλλου, προ ημερών, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γιώργος Σταθάκης, απαντώντας σε επίκαιρη επερώτηση που υπέβαλαν 39 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σε ό,τι αφορά τα διαρθρωτικά μέτρα για τους λιγνίτες, ανέφερε ότι καταβάλλεται προσπάθεια να διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα της ΔΕΗ. «Θα προχωρήσουμε παρά τα όσα ακούγονται. Η διαδικασία αυτή θα ολοκληρωθεί ομαλά και θα αποφέρει οφέλη στη ΔΕΗ, με την προσέλκυση ικανοποιητικού τιμήματος».

Σύμφωνα με τον υπουργό, ο στόχος της κυβέρνησης είναι διττός: να διατηρηθεί το 50% της παραγωγής της ΔΕΗ για λόγους ασφάλειας του ενεργειακού συστήματος της χώρας και να αναπτυχθεί η εταιρεία σε νέους τομείς. «Η δυναμική της ΔΕΗ δεν επηρεάζεται. Θα προσαρμοστεί σε μια πραγματικότητα που αίρει τη μονοπωλιακή θέση που είχε στο παρελθόν και θα διατηρηθεί ως βασικός πυλώνας του Συστήματος».

Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία καταρτίζει στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης και μελετά επιπρόσθετες ενέργειες για τη βελτίωση της εισπραξιμότητας της. Αναφερόμενος, στους εργαζόμενους της επιχείρησης ο κ. Σταθάκης ανέφερε ότι είναι διασφαλισμένα τα εργασιακά δικαιώματα τους, όπως έγινε και στον ΑΔΜΗΕ, μετά την είσοδο του στρατηγικού εταίρου του Δημοσίου, την κινεζική StateGrid. Όπως είπε χαρακτηριστικά «η ΔΕΗ πρέπει να σωθεί και θα σωθεί. Θα είναι ο πυρήνας του συστήματος για πολλά χρόνια. Θα στηρίζεται στους εργαζομένους της. Πρέπει να κάνουμε τα απαραίτητα βήματα για να αλλάξει ο ενεργειακός τομέας, προς όφελος των καταναλωτών και της οικονομίας και ταυτόχρονα να ξεπεράσουμε προβλήματα που είναι υπαρκτά».