Σοβαρά προβλήματα στην τροφοδοσία των νησιών με καύσιμα και τρόφιμα, αλλά και στη διακίνηση επιβατών σε όλη τη χώρα που κορυφώνεται ενόψει του Δεκαπενταύγουστου, αναμένεται να προκαλέσει η 16ήμερη απεργία που προκήρυξε το Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια (ΠΣΕΕΠ). Η απεργία, που προκηρύχθηκε στους προβλήτες των λιμενικών εγκαταστάσεων Aσπροπύργου, Ελευσίνας και Πάχης, ξεκινάει σήμερα Παρασκευή

Σοβαρά προβλήματα στην τροφοδοσία των νησιών με καύσιμα και τρόφιμα, αλλά και στη διακίνηση επιβατών σε όλη τη χώρα που κορυφώνεται ενόψει του Δεκαπενταύγουστου, αναμένεται να προκαλέσει η 16ήμερη απεργία που προκήρυξε το Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια (ΠΣΕΕΠ). Η απεργία, που προκηρύχθηκε στους προβλήτες των λιμενικών εγκαταστάσεων Aσπροπύργου, Ελευσίνας και Πάχης, ξεκινάει σήμερα Παρασκευή και κλιμακώνεται ως εξής:

• 24ωρη απεργία τη Δευτέρα 14 Αυγούστου.
• Δύο 48ωρες απεργίες από την Παρασκευή 18 Αυγούστου και την Κυριακή 20 Αυγούστου.
• Δύο 5νθήμερες απεργίες από την Τρίτη 22 Αυγούστου και την Κυριακή 27 Αυγούστου.

Την απεργία προκάλεσε, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΠΣΕΕΠ, η αναστολή για ένα χρόνο της εφαρμογής του κανονισμού για τις προδιαγραφές που θα πρέπει να έχουν τα ρυμουλκά στους προβλήτες των λιμενικών εγκαταστάσεων Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Πάχης, δηλαδή τις εγκαταστάσεις που τροφοδοτούν με αργό πετρέλαιο τα κομβικά διυλιστήρια του ομίλου. Η διοίκηση των ΕΛΠΕ προσέφυγε στη Δικαιοσύνη καταθέτοντας αίτηση ασφαλιστικών μέτρων για την κήρυξη της απεργίας παράνομης και καταχρηστικής. Πηγές από την εταιρεία πάντως διαβεβαιώνουν ότι έχει υπάρξει πρόνοια ώστε να διασφαλιστούν οι προγραμματισμένες παραδόσεις για το Σαββατοκύριακο. Η προσφυγή των ΕΛΠΕ κατά της απεργίας συζητείται σήμερα και σύμφωνα με το σκεπτικό της θα προκαλέσει ζημία 70 εκατ. δολαρίων στην εταιρεία ενώ θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στη ομαλή τροφοδοσία της χώρας τη στιγμή που κορυφώνεται η τουριστική κίνηση και οι ανάγκες είναι αυξημένες. Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ αυτών που εξαρτώνται άμεσα από την τροφοδοσία των ΕΛΠΕ είναι το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», τα περιφερειακά αεροδρόμια, η ΔΕΗ για τη λειτουργία των σταθμών στα νησιά, οι Ενοπλες Δυνάμεις κ.ά. Περαιτέρω, όπως υποστηρίζουν στην αίτησή τους τα ΕΛΠΕ, η απεργία θα πλήξει και το κύρος τους στη διεθνή αγορά καθώς ο όμιλος δραστηριοποιείται σε έξι χώρες πλην της Ελλάδας και απαράβατος όρος της επιχειρηματικής δράσης τους είναι η ασφάλεια τροφοδοσίας των επιμέρους αγορών. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο όμιλος τροφοδοτεί το 70% των αναγκών της κυπριακής αγοράς, ενώ κυρίαρχη θέση έχει και στο Μαυροβούνιο και την Αλβανία.

Ο ΠΣΕΕΠ, που από την πλευρά του δέχεται ενδοσυνδικαλιστικές επικρίσεις για τη σχετική απόφαση, υποστηρίζει ότι η αναστολή εφαρμογής του κανονισμού, που θέτει συγκεκριμένες και πιο αυστηρές προδιαγραφές για τα ρυμουλκά πρόσδεσης, απόδεσης και επιφυλακής, εγκυμονεί κινδύνους για τους εργαζομένους. Αντίθετα, η εταιρεία επιχειρηματολογεί ότι η αναστολή της εφαρμογής του κανονισμού έγινε σε συνεννόηση με το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο θεωρεί επαρκέστατο το υφιστάμενο καθεστώς. Η πρόταση για μετάθεση κατά ένα έτος των κριτηρίων του νέου κανονισμού ζητήθηκε, όπως εξηγούν πηγές των ΕΛΠΕ, από την αρμόδια δημόσια αρχή προκειμένου να δοθεί το αναγκαίο διάστημα προσαρμογής και συγκεκριμένα έως τα τέλη Ιουνίου του 2018 και ο αναγκαίος χρόνος στους πλοιοκτήτες ρυμουλκών να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Να σημειωθεί ότι η άμεση εφαρμογή του κανονισμού θέτει εκτός προδιαγραφών 42 από τα 50 ρυμουλκά που σήμερα συνοδεύουν τα πλοία που τροφοδοτούν τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ, καθώς σήμερα μόνο 8 ρυμουλκά που ανήκουν σε μία εταιρεία πληρούν ήδη τις νέες προδιαγραφές. Ο κίνδυνος δημιουργίας μονοπωλιακών καταστάσεων και στρεβλώσεων στην αγορά ήταν και ο βασικός λόγος για τον οποίο ζητήθηκε από το αρμόδιο υπουργείο να δοθεί εύλογος χρόνος προσαρμογής στα νέα δεδομένα.


(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")