Οι Βρετανοί καταναλωτές θα μπορούν να εξοικονομήσουν δισεκατομμύρια λίρες ως αποτέλεσμα σημαντικών αλλαγών στην παραγωγή, τη χρήση και την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με τα νέα σχέδια της βρετανικής κυβέρνησης. Η περιοχή του Westminster σκοπεύει επίσης να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων μέχρι το 2040

Οι Βρετανοί καταναλωτές θα μπορούν να εξοικονομήσουν δισεκατομμύρια λίρες ως αποτέλεσμα σημαντικών αλλαγών στην παραγωγή, τη χρήση και την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με τα νέα σχέδια της βρετανικής κυβέρνησης. Η περιοχή του Westminster σκοπεύει επίσης να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων μέχρι το 2040.

Το Westminster και  ο ρυθμιστής ενέργειας της αγοράς, Ofgem, αποκάλυψαν ότι οι καταναλωτές θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν από € 19 δισ. έως € 45 δισ. μέχρι το 2050, χάρη σε νέους νόμους που θα διευκολύνουν τους καταναλωτές να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια, να την αποθηκεύουν και να την πουλάνε πίσω στο δίκτυο.

Η νέα νομοθεσία πρόκειται να τεθεί σε ισχύ τους επόμενους 12 μήνες. Επί του παρόντος, οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν ηλιακούς συλλέκτες υπόκεινται σε τιμολογιακές χρεώσεις όταν αγοράζουν ηλεκτρικό ρεύμα ή όταν το πουλάνε πίσω στο δίκτυο.

Λόγω των τεχνολογικών βελτιώσεων και της προόδου στην παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας, όλο και περισσότεροι άνθρωποι στην Βρετανία παράγουν και αποθηκεύουν τη δική τους ηλεκτρική ενέργεια.

Το BBC επεσήμανε τον ρόλο του Ίντερνετ των πραγμάτων στην νέα νομοθεσία, σύμφωνα με τον οποίο οι καταναλωτές θα μπορούν να έχουν μειωμένους συντελεστές, αν ενεργοποιούν τις συσκευές τους από το διαδίκτυο, προκειμένου να επωφεληθούν από τη φθηνή ηλιακή ενέργεια στις ηλιόλουστες μέρες.

Οι εταιρείες που θα επιτρέπουν την απενεργοποίηση των συστημάτων κλιματισμού σε ώρες αιχμής, θα ωφεληθούν.

Παρά την ανησυχία ότι η περαιτέρω συνδεσιμότητα θα αύξανε τον κίνδυνο επιθέσεων από χάκερ, το Ofgem επέμεινε ότι θα ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπιση ττους.

Η κυβέρνηση θα απαγορεύσει επίσης την κυκλοφορία νέων πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων φορτηγών και οχημάτων στους δρόμους της Βρετανίας από το 2040 και έπειτα.

Το νέο πλαίσιο για την ποιότητα του αέρα, το οποίο περιλαμβάνει διάφορες άλλες πρωτοβουλίες, συμπεριλαμβανομένης της μετατροπής των πλέον ρυπογόνων οχημάτων, την άρση των κυκλοφοριακών μέτρων και την αλλαγή της οδικής χάραξης, δεν οδηγεί στην πλήρη απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, στόχος πολλών ομάδων αυτοκινητιστών.

Ο υπουργός περιβάλλοντος Michael Gove μιλώντας στο βρετανικό ραδιόφωνο το πρωί της Τετάρτης (26 Ιουλίου) σημείωσε ότι το εκλογικό μανιφέστο του Συντηρητικού Κόμματος περιελάμβανε την δέσμευση ότι μέχρι το 2050 δεν θα υπάρχουν βενζινοκίνητα ή ντιζελοκίνητα στους δρόμους.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε επίσης ότι η κακή ποιότητα του αέρα είναι «ο μεγαλύτερος περιβαλλοντικός κίνδυνος» για τη δημόσια υγεία στη Βρετανία.

Πρόκειται λοιπόν για την ανατροπή μιας τάσης, σύμφωνα με την οποία, τα πετρελαιοκίνητα αυξήθηκαν από 3,2 εκατομμύρια το 2000 σε πάνω από 10 εκατομμύρια σήμερα, χάρη εν μέρει σε ένα κυβερνητικό πρόγραμμα των Εργατικών που μείωσε τον φόρο επί των καυσίμων. Το μέτρο αποσκοπούσε στη μείωση των εκπομπών CO2, αλλά οδήγησε στην τεράστια αύξηση εκπομπών διοξειδίου του αζώτου.