Οι σιδηροδρομικές υποδομές είναι αυτές που έχουν προτεραιότητα για την κυβέρνηση, από το σύνολο του τομέα των μεταφορών, ενώ υπάρχουν 3 δισ. ευρώ εξασφαλισμένα για έργα σιδηροδρόμου, εκ των ποίων τα 800 εκ. από προέρχονται από το ταμείο CEF («Συνδέοντας την Ευρώπη» - Connecting Europe Facility)

Οι σιδηροδρομικές υποδομές είναι αυτές που έχουν προτεραιότητα για την κυβέρνηση, από το σύνολο του τομέα των μεταφορών, ενώ υπάρχουν 3 δισ. ευρώ εξασφαλισμένα για έργα σιδηροδρόμου, εκ των ποίων τα 800 εκ. από προέρχονται από το ταμείο CEF («Συνδέοντας την Ευρώπη» - Connecting Europe Facility). 

Αυτό αποκάλυψε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων - ΕΣΠΑ κ. Παναγιώτης Κορκολής, μιλώντας χθες, πρώτη ημέρα του διήμερου (28-29 Ιουνίου) συνεδρίου «Επενδύοντας στις Σιδηροδρομικές Μεταφορές», που πραγματοποιείται με πρωτοβουλία του Ομίλου ΟΣΕ.

Ο κ. Κορκολής, κατά την ομιλία του στο αναπτυξιακό forum, υπογράμμισε, εξάλλου, ότι ο τομέας των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι στρατηγικής σημασίας για την κυβέρνηση.

Ο κ. Γεώργιος Τζιάλλας, Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, από την πλευρά του, υποστήριξε ότι η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό.

Στην υποστήριξη που υπάρχει από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου αναφέρθηκε η κ. Άννα Δάντη, Υπεύθυνη Επικοινωνίας της Αντιπροσωπείας ΕΕ στην Ελλάδα. «Η Ελλάδα πρέπει να αναπτύξει το δικό της δίκτυο σιδηροδρόμων, καθώς πρόκειται για το πιο διαδεδομένο ΜΜΜ στην Ε.Ε. Σ’ αυτό θα συμβάλλει η οικονομική ενίσχυση από το πακέτο Γιούνκερ, αφού μεγάλο ποσοστό από αυτές τις επενδύσεις θα πάει στις μεταφορές».

Από την άλλη μεριά, η πρόεδρος της ΕΛΤΑ ΑΕ κ. Φρόσω Σταυράκη, κατά την ομιλία της είπε ότι δεν μπορεί να γίνεται λόγος για συνδυασμένες μεταφορές χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο πολίτη. Επιπλέον αποκάλυψε ότι το επόμενο διάστημα τα ΕΛΤΑ θα συμβάλλουν έτσι ώστε να συνδεθούν οι μεταφορές με την κοινωνία.

Ο κ. Νικόλαος Ροδόπουλος, Πρόεδρος ΔΣΕλληνικής Εταιρείας Logistics - ΕΕL, τόνισε ότι η ισχυροποίηση του λιμανιού του Πειραιά αποτελεί μοχλό ανάπτυξης, αλλά υπό προϋποθέσεις. Κι αυτό γιατί ο Πειραιάς είναι από τα βαθύτερα λιμάνια της Μεσογείου, ενώ βρίσκεται κοντά στο κανάλι του Σουέζ. Κατόπιν υποστήριξε ότι είναι ανάγκη να γίνουμε κεντρική και όχι περιφερειακή πύλη της Ευρώπης, αφού πλέον η παραγωγή γίνεται σε Κίνα και Ινδία.

Ο κ. Κώστας Λυμπέρης, τ. καθηγητής ΕΜΠ, παίρνοντας το λόγο κατήγγειλε ότι έχει δεχτεί σφοδρές επιθέσεις από ανθρώπους που έχουν συμφέροντα κατά των σιδηροδρόμων. Ο Γ.Γ. του υπ. Μεταφορών, κ. Θάνος Βούρδας, του απάντησε ότι σε όλους τους κλάδους υπάρχουν συμφέροντα, όμως το θέμα είναι αν είσαι επιρρεπής. Μάλιστα όταν ο κ. Βούρδας ρωτήθηκε για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε ότι «δεν είμαστε το κατάλληλο υπουργείο για να απαντήσουμε».