Μετά την εμφάνιση υψηλής διψήφιας κερδοφορίας για τη χρήση του 2016, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρίσκεται προσανατολισμένος στη διατήρηση των θετικών επιδόσεων, ιδίως στην εποχή μετά τη θέση σε λειτουργία των νέων εθνικών οδών
Μετά την εμφάνιση υψηλής διψήφιας κερδοφορίας για τη χρήση του 2016, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρίσκεται προσανατολισμένος στη διατήρηση των θετικών επιδόσεων, ιδίως στην εποχή μετά τη θέση σε λειτουργία των νέων εθνικών οδών. 

Σύμφωνα με όσα ανέφεραν οι επικεφαλής της εισηγμένης, κατά την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη αναλυτών, οι θετικές συνέπειες της στρατηγικής διαφοροποίησης, που υιοθέτησε ο όμιλος τα τελευταία χρόνια, θα γίνουν περισσότερο διακριτές μετά και την αποπεράτωση των μεγάλων οδικών έργων.

Τα έργα

Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο κατασκευαστικών εργασιών, που διαμορφώνεται σε 2,5 δισ. ευρώ, δεν συμπεριλαμβάνει τα νέα έργα που πρόκειται να υλοποιήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Πρόκειται για έργα, συνολικού προϋπολογισμού της τάξης των 800 εκατ. και συγκεκριμένα για:

- Το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης για το οποίο η θυγατρική ΤΕΡΝΑ κοινοπρακτικά με τον ινδικό όμιλο GMR Airports Limited έχει καταθέσει οικονομική προσφορά, ύψους 480 εκατ. ευρώ, η οποία βρίσκεται στο στάδιο της αξιολόγησης.

- Το νότιο κλάδο, μήκους 32 χλμ., του οδικού άξονα Ε-65, από την Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα (προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ), του οποίου η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στη χρονιά.

Όσον αφορά τα έργα, που υλοποιεί, ήδη, ο όμιλος, τα μεγαλύτερα αφορούν την Μονάδα 5 του Ατμοηλεκτρικού Σταθμού (ΑΗΣ) Πτολεμαΐδας, όπου υπάρχει υπόλοιπο εργασιών ύψους 1,2 δισ. ευρώ (με το συνολικό προϋπολογισμό να είναι 1,4 δισ.) και τις υπολειπόμενες εργασίες στους αυτοκινητοδρόμους που θα παραδοθούν λειτουργικά τέλη καλοκαιριού - αρχές Φθινοπώρου.

Ενέργεια και παραχωρήσεις

Πέραν των παραπάνω έργων, η διαφοροποίηση μέσω της ενέργειας και των παραχωρήσεων, εξυπηρετεί το στόχο της διοίκησης της εισηγμένης, όπως αναφέρθηκε κατά την τηλεδιάσκεψη, για συνέχιση των θετικών επιδόσεων, αλλά και για αντιστάθμιση των πιθανών κινδύνων στις κατασκευές.

Έτσι, εκτός του κλάδου των κατασκευών, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει δώσει έμφαση στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής και των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ). Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα του 2016, τα έσοδα αυξήθηκαν σε 151,1 εκατ. ευρώ (από 140,2 εκατ.) στον κλάδο του ηλεκτρισμού από ΑΠΕ και σε 31,7 εκατ. ευρώ (από 26,7 εκατ.) στον κλάδο του ηλεκτρισμού από θερμική ενέργεια και εμπορία ηλεκτρικού ρεύματος.

Ακόμη, μέχρι το τέλος του 2017 - αρχές 2018, αναμένεται η εγκατεστημένη ισχύς στον τομέα των ΑΠΕ να διαμορφωθεί στα 1.000 MW, καθώς θα προστεθούν 150 MW από το αιολικό πάρκο στις ΗΠΑ. Όπως και 95 MW από αιολικά έργα στα Δερβενοχώρια και το Βέρμιο.

Η συμβολή των παραχωρήσεων εκτιμάται ότι θα αυξηθεί λόγω της έναρξης λειτουργίας των οδικών αξόνων που έχει κατασκευάσει και διαχειρίζεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είτε αυτόνομα είτε κοινοπρακτικά (Ολυμπία Οδός, Ε-65, Ιόνια Οδός).

Όσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη του 2016, τα ebitda ανήλθαν σε 246,1 εκατ. ευρώ από 145,1 εκατ. το 2015, ο βραχυπρόθεσμος δανεισμός υποχώρησε σε 180,2 εκατ. από 270,7 εκατ. ευρώ, τα χρηματικά διαθέσιμα αυξήθηκαν σε περίπου 621 εκατ. ευρώ από 365,6 εκατ. και οι ροές από την λειτουργία αυξήθηκαν σε 311,1 εκατ. από 175,1 εκατ. το 2015.

(Πηγή: capital.gr)