Ποιο Είναι το Deal Θρίλερ Fredriksen – DHT που Πιθανόν να Αλλάξει το Χάρτη των Τάνκερ

Ποιο Είναι το Deal Θρίλερ Fredriksen – DHT που Πιθανόν να Αλλάξει το Χάρτη των Τάνκερ
του Χάρη Φλουδόπουλου
Παρ, 28 Απριλίου 2017 - 08:05
Ακόμη μία απόπειρα προκειμένου να εξαγοραστεί η εισηγμένη ναυτιλιακή DHT βρίσκεται σε εξέλιξη από το Νορβηγό δισεκατομμυριούχο John Fredriksen

Ακόμη μία απόπειρα προκειμένου να εξαγοραστεί η εισηγμένη ναυτιλιακή DHT βρίσκεται σε εξέλιξη από το Νορβηγό δισεκατομμυριούχο John Fredriksen.

Η προσπάθεια εξαγοράς εφόσον στεφθεί με επιτυχία θα μπορούσε να φέρει την εταιρεία Frontline του Fredriksen σε θέση ισχύος στην αγορά των τάνκερ και να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά υπερδεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού VLCC.

Η υπόθεση δεν είναι απλή καθώς η DHT βρέθηκε ξανά στο στόχαστρο της Frontline χωρίς επιτυχία. Ωστόσο η Frontline δεν εγκατέλειψε τα... όπλα και επανήλθε με νέα πρόταση. Η DHT που είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο επιχείρησε εκ νέου να μπλοκάρει την εξαγορά. Μάλιστα η ναυτιλιακή προκειμένου να αποθαρρύνει τη Frontline, προχώρησε στην υπογραφή συμφωνίας για την απόκτηση 11 τάνκερ από την BW Group, ύψους 538 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο της συμφωνίας μάλιστα η BW Group απέκτησε μερίδιο 33.5% στη DHT.

Η Frontline προσπάθησε να μπλοκάρει νομικά την εξαγορά, ωστόσο το αίτημα απορρίφθηκε, με αποτέλεσμα, όπως αναφέρουν οι τελευταίες πληροφορίες, η εταιρεία του Νορβηγού μεγιστάνα να επανέρχεται με πρόταση εξαγοράς που περιλαμβάνει και τα πλοία της BW Group.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Frontline η νέα προσφορά για συγχώνευση θα μεγιστοποιήσει την αξία για τους μετόχους και των 2 εταιρειών, αν και την ίδια ώρα η DHT χαρακτήριζε τη νέα προσφορά ως "μη βελτιωμένη".

Το εν εξελίξει παιχνίδι ισχύος πάντως έχει σημαντικό έπαθλο.

Σύμφωνα με στοιχεία της Vesselsvalue αυτή τη στιγμή η DHT Holdings μετά και την εξαγορά των 11 VLCCs της BW έχει φτάσει τα 34 πλοία χωρητικότητας 10.112.800 DWT και συνολικής αξίας 1,64 δις δολαρίων, ενώ η Frontline με 44 πλοία χωρητικότητας 7.595.200DWT έχει τρέχουσα αξία 1,93 δισ.δολάρια.

Εφόσον προχωρήσει η εξαγορά τότε δημιουργείται ένας στόλος με 78 πλοία χωρητικότητας 17.708.000 DWT αξίας 3,57 δισ. δολαρίων.

Το υπό διαμόρφωση σχήμα, πάντα υπό τον όρο ότι θα προχωρήσει η εξαγορά, ενισχύει ιδιαίτερα την παρουσία του Νορβηγού εφοπλιστή στην αγορά των τάνκερ και ιδιαίτερα των υπερδεξαμενόπλοιων VLCC.

Σύμφωνα με τη Vesselsvalue το υπό διαμόρφωση σχήμα θα βρεθεί στη δεύτερη θέση της αγοράς των τάνκερ, πίσω από την Cosco που διαθέτει 125 πλοία με αξία 3,93 δις και πάνω από την China VLCC που διαθέτει 53 πλοία αξίας 3,15 δις, τη Scorpio Tankers με 87 πλοία αξίας 2,72 δις και τη Maran Tankers (Αγγελικούσης) με 54 πλοία αξίας 2,5 δις δολαρίων.

Ειδικότερα:

Ποια είναι το deal θρίλερ Fredriksen – DHT που πιθανόν να αλλάξει το χάρτη των τάνκερ

(Πηγή: capital..gr)