Η Ευρώπη θα πρέπει να αυξήσει δραματικά τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας προκειμένου να επιτύχει τους στόχους του ΟΗΕ για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής που συμφωνήθηκαν στο Παρίσι το 2015, υποστηρίζει η επιχειρηματική ένωση Eurelectric σε έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη (19 Απριλίου)

Η Ευρώπη θα πρέπει να αυξήσει δραματικά τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας προκειμένου να επιτύχει τους στόχους του ΟΗΕ για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής που συμφωνήθηκαν στο Παρίσι το 2015, υποστηρίζει η επιχειρηματική ένωση Eurelectric σε έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη (19 Απριλίου).

Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να γίνονται mainstream, ο τομέας των μεταφορών αναμένεται να βρεθεί στο προσκήνιο της «απανθρακοποίησης», δήλωσαν οι συμμετέχοντες σε εκδήλωση στις Βρυξέλλες. Καθώς οι διαπραγματεύσεις σχετικά με τις προτάσεις για μια μεταρρύθμιση του ενεργειακού τοπίου της Ευρώπης είναι σε εξέλιξη, οι ομιλητές στην εκδήλωση ανέδειξαν επίσης τις τεράστιες δυνατότητες που υπάρχουν για τη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στην ηλεκτρική ενέργεια σε τομείς όπως η οικιακή θέρμανση.

Επιπλέον, η Eurelectric ζήτησε αλλαγές οι οποίες θα στοχεύουν στην απεριόριστη κατανάλωση ανανεώσιμης ενέργειας, με την απελευθέρωσή της από τους περιορισμούς που επιβάλλονται μέσω του κανονιστικού πλαισίου για την ενεργειακή απόδοση.

Ο γενικός γραμματέας της Eurelectric, κ. Kristian Ruby, δήλωσε ότι το 56% της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη – ποσοστό που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ή από πυρηνικά – δεν έχει ήδη εκπομπές άνθρακα, ενώ οι μέσες εκπομπές CO2 από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι περίπου 50g ανά χιλιόμετρο, πολύ πιο κάτω από το μέσο όρο των 95 γραμμαρίων που έχει τεθεί ως ο στόχος της ΕΕ για το 2021 αναφορικά με τα αυτοκίνητα.

Η ευρωπαϊκή ηλεκτροκίνηση είναι έτοιμη να απογειωθεί. Οι στόχοι που θέτει η συμφωνία για το κλίμα του Παρισιού εξαρτώνται από αυτό. Ο Σκανδιναβός γείτονας της ΕΕ, η Νορβηγία, δείχνει το δρόμο στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ο συνεργάτης της Euractiv, η εφημερίδα The Guardian αναφέρει.

Το Όσλο, πρωτεύουσα της Νορβηγίας, όπως και οι περισσότερες πόλεις και κωμοπόλεις της …

Σε συνέντευξη τύπου, ο κ. Ruby ζήτησε αυστηρότερα όρια εκπομπών και στόχους για την αύξηση των αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Είναι επίσης απαραίτητο να αναπτυχθεί υποδομή φόρτισής, πρόσθεσε. Η ευρεία υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να αποδειχθεί ωφέλιμη για τον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας, οδηγώντας σε μεγάλη αύξηση της συνολικής κατανάλωσης.

Η πίεση της Eurelectric για το ζήτημα της ηλεκτροκίνησης ήρθε δύο εβδομάδες μετά την ανακοίνωση της ότι όλες οι επιχειρήσεις εκτός από τις δύο χώρες είχαν δεσμευτεί να σταματήσουν να κατασκευάζουν μονάδες άνθρακα από το 2020 και μετά.

«Ένα ευρύτατα αποκεντρωμένο σύστημα χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι έτοιμο» δήλωσε ο Jos Delbeke, γενικός διευθυντής της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή, στην εκδήλωση, επαναλαμβάνοντας τη δέσμευση της Επιτροπής για μια προσέγγιση «οικονομικά αποδοτική, βασισμένη στην αγορά» για την απανθρακοποίηση.

Η ταχύτητα με την οποία θα είναι έτοιμο θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το αποτέλεσμα των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων μεταξύ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των εθνικών κυβερνήσεων σχετικά με το πλήθος των νομοθετικών προτάσεων που κατέθεσε η Κομισιόν το Νοέμβριο.