Πιτσιόρλας: Σημαντική Πρόοδος στην Υλοποίηση του Προγράμματος Ιδιωτικοποιήσεων

Πιτσιόρλας: Σημαντική Πρόοδος στην Υλοποίηση του Προγράμματος Ιδιωτικοποιήσεων
energia.gr
Παρ, 21 Οκτωβρίου 2016 - 18:53
Σημαντική πρόοδο καταγράφει η υλοποίηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, όπως ανέφερε, κατά το συνέδριο Capital+Vision, ο πρόεδρος του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων Στέργιος Πιτσιόρλας

Σημαντική πρόοδο καταγράφει η υλοποίηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, όπως ανέφερε, κατά το συνέδριο Capital+Vision, ο πρόεδρος του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων Στέργιος Πιτσιόρλας.

Επεσήμανε ότι το οικονομικό κλείσιμο της ιδιωτικοποίησης του Αστέρα Βουλιαγμένης θα λάβει χώρα το Νοέμβριο και θα ακολουθήσουν η Αφάντου στη Ρόδο και η Κασσιώπη στην Κέρκυρα.

Όσον αφορά τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, η παράδοσή τους θα λάβει χώρα το διάστημα από τα τέλη Ιανουαρίου έως τα μέσα Φεβρουαρίου, καθώς τεχνικής φύσης ζητήματα καθυστέρησαν κατά μερικούς μήνες τη διαδικασία.

Σχετικά με την πώληση του ΟΛΘ, προσφορές θα υπάρξουν έως τα μέσα Ιανουαρίου, ενώ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου που διεξάγει τον προσυμβατικό έλεγχο της συναλλαγής.

Από την πλευρά τουο διευθύνων σύμβουλος τηςLamdaDevelopment,Οδυσσέας Αθανασίουσημείωσε ότι η επέκταση τουGoldenHall, που βρίσκεται στη φάση της απόκτησης των απαιτούμενων αδειοδοτήσεων, θα αποτελέσει επένδυση ύψους 25εκατ. ευρώ.

Για το Ελληνικό σημείωσε ότι ηεπένδυση 8 δισ. ευρώ σε μία τόσο μεγάλη ποικιλία έργων, θα δώσει την ευκαιρία να οικοδομηθεί η αξιοπιστία της χώρας στη διεθνή επενδυτική κοινότητα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Grivalia ΑΕΕΑΠ Γιώργος Χρυσικός ανέφερε, κατά την ομιλία του, ότι"στον τομέα των ξενοδοχείων, έχουμε συγκεντρώσει κεφάλαια 60 εκατομμύρια ευρώ και έχουμε δεσμεύσεις για κεφάλαια ύψους 100 εκατ. ευρώ από ξένους θεσμικούς επενδυτές. Τη μεγαλύτερη είσοδο ξένων θεσμικών επενδυτών είχαμε το δύσκολο 2013, διαδικασία που ολοκληρώθηκε το 2014. Οι μέτοχοι αυτοί επένδυσαν για το χαρτοφυλάκιό μας, την εταιρική μας διακυβέρνηση, αλλά και τη σταθερότητα που είχαμε, μέχρι πρότινος, στον τομέα της φορολογίας”.

Για την επένδυση που πραγματοποιεί από κοινού με την εταιρεία ανάπτυξης Dimand σημείωσε: "είμαστε τα κεφάλαια που ακολουθούμε την μεγάλη επένδυση της Cosco στον Πειραιά”.

Ο Ιωάννης Καμπούρης, διευθυντής Σχεδιασμού ανάπτυξης συστήματος ΑΔΜΗΕ ανέφερε: "Το επενδυτικό μας πρόγραμμα αποκρυσταλλώνεται σε όλη την Ευρώπη. Για μας την επόμενη δεκαετία, οι οδηγοί μας για τις επενδύσεις είναι οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και η διασύνδεση των νησιών μας".

Σημείωσε ότι το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας ανέρχεται σε 1,8 δισ. ευρώ για την επόμενη δεκαετία, από τα οποία 1,2 δισ. αφορούν τη διασύνδεση των Κυκλάδων και της Κρήτης.

Αναλυτικά, στην ομιλία του ο κ. Πιτσιόρλας είπε:

"Πριν από ενάμιση μήνα το συνδρομητικό περιοδικό the European που εκδίδεται στο Λονδίνο βράβευσε το ΤΑΙΠΕΔ ως τον καλύτερο οργανισμό σε όλη την Ευρώπη με τα καλύτερα αποτελέσματα για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων. 

Το αποτέλεσμα των αποκρατικοποιήσεων για τα ελληνικά δεδομένα είναι καλό. Ακούγεται ως παραδοξολογία μια αριστερή κυβέρνηση να υλοποιεί ένα πρόγραμμα μεγαλύτερο ιδιωτικοποιήσεων από ότι οι προηγούμενες που ήταν υπέρ των αποκρατικοποιήσεων και βρίσκονται στην αντιπολίτευση. 

Η αντίληψη του κρατισμού είναι βαθιά στην ελληνική κοινωνία, στην αντίληψη και την ιδεολογική συγκρότηση όλων των κομμάτων. Η κρίση που ζούμε τα τελευταία χρόνια έχει επιτρέψει στο να αρχίσει να κλονίζεται αυτή η εδραιωμένη αντίληψη. Και έχει επιτρέψει να γίνονται βήματα που πριν από μερικά χρόνια δεν μπορούσαν να γίνουν. Ακόμη, το γεγονός ότι κυβερνά ένα κόμμα της Αριστεράς, που θα ήταν ο μεγαλύτερος πολέμιος των ιδιωτικοποιήσεων, επιτρέπει να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με τις προσπάθειες του ΤΑΙΠΕΔ. Εάν δεν μας επέβαλαν οι δανειστές το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων, θα έπρεπε να το είχαμε δημιουργήσει εμείς.

[...] Η διαδικασία των αποκρατικοποιήσεων θα βοηθήσει να αναπτυχθούν ορισμένοι τομείς της οικονομίας ως ανταγωνιστικοί. Αυτό θα συμβεί στον τομέα των μεταφορών. Με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, θα έχουμε ένα θεαματικό αποτέλεσμα. Το ειδικό βάρος της χώρας μας στον τομέα των μεταφορών θα ανέβει πάρα πολύ. Η μεγαλύτερη αντίδραση στην ιδέα των ιδιωτικοποιήσεων είναι στο να λειτουργήσουν οι εταιρείες που ιδιωτικοποιούνται ανεξάρτητες από τον κρατικό μηχανισμό.

Μεγάλοι τομείς της ελληνικής οικονομίας λειτουργούσαν και εξακολουθούσαν να λειτουργούν όχι με κριτήρια χρηματοοικονομικά αλλά για την εξυπηρέτηση πολιτικών στόχων και σκοπιμοτήτων. Αυτό είναι η πηγή της κακοδαιμονίας και θα αλλάξει με την παρουσία ιδιωτών στις εταιρείες αυτές. Και με τη συγκρότηση του Υπερταμείου και οι εταιρείες που θα ενταχθούν στο χαρτοφυλάκιό τους και δεν θα ιδιωτικοποιηθούν άμεσα θα ανεξαρτητοποιηθούν. Αυτό θα είναι επανάσταση. Οι αντιδράσεις που είχαμε στις ιδιωτικοποιήσεις ήταν από αυτούς που ήταν ωφελημένοι. Το παράδειγμα του ΟΛΠ είναι το πιο χαρακτηριστικό, ένα τεράστιο λιμάνι που είχε πενιχρά αποτελέσματα”.

(Πηγή: capital.gr)