Η Κομισιόν θα παράσχει οικονομική βοήθεια στο πρότζεκτ κατασκευής του αγωγού
αερίου ΤΑΝΑΡ, που, στο πλαίσιο του Νοτίου Δρόμου, θα μεταφέρει το αζέρικο αέριο
του Σαχ Ντενίζ 2, διασχίζοντας όλη την τουρκική επικράτεια, στα ελληνοτουρκικά
σύνορα και από εκεί στον ΤΑΡ. Η χρηματοδότηση αφορά τη μελέτη και το σχεδιασμό
των εμπορικών λειτουργιών του ΤΑΝΑΡ καθώς και των συστημάτων διαχείρισης της
ακεραιότητας των περιουσιακών στοιχείων, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία
κατασκευής του αγωγού, χθες, Πέμπτη.
Η εταιρεία υπενθύμισε ότι το πρότζεκτ έχει ενταχθεί στη λίστα των έργων
κοινού ενδιαφέροντος (
PCI)
της Κομισιόν, από το 2013.
«Η λίστα ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια και αν το πρότζεκτ συγκαταλέγεται σε
αυτή, μπορεί να αιτηθεί οικονομικής βοήθειας», ανέφερε εκπρόσωπος της κοινοπραξίας
του ΤΑΝΑΡ.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η ενίσχυση εκ μέρους της ΕΕ, ύψους 3,5 εκατ. ευρώ,
θα είναι η τέταρτη στη σειρά χρηματοδότηση που το έργο λαμβάνει από την
Κομισιόν.
Με την έγκριση των κονδυλίων, η οικονομική ενίσχυση του ΤΑΝΑΡ από την
Κομισιόν θα έχει συνολικά ανέλθει ως σήμερα στα 10,2 εκατ. ευρώ.
Ήδη το πρότζεκτ έχει λάβει άλλες τρεις ενισχύσεις συνολικού ύψους 6,7 εκατ.
ευρώ.
Ο Τ
ANAP
αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2018, με αρχική
δυναμικότητα μεταφοράς 26
bcm
αερίου, από τα σύνορα με τη Γεωργία ως τα ελληνοτουρκικά
σύνορα. 6
bcm
έχουν δεσμευθεί για την εσωτερική κατανάλωση της Τουρκίας, ενώ
τα υπόλοιπα θα μεταφερθούν μέσω Ελλάδος και Αλβανίας προς την Ιταλία και την
υπόλοιπη Δ. Ευρώπη.
Η συνολική δυναμικότητα του
TANAP
σχεδιάζεται να αυξηθεί στα 31
bcm
το 2026. Η
αζέρικη
Socar
κατέχει το 58% της κοινοπραξίας του ΤΑΝΑΡ, η τουρκική
BOTAS
το
30% και η ΒΡ το υπόλοιπο 12%.