Η Κομισιόν θα παράσχει οικονομική βοήθεια στο πρότζεκτ κατασκευής του αγωγού αερίου ΤΑΝΑΡ, που, στο πλαίσιο του Νοτίου Δρόμου, θα μεταφέρει το αζέρικο αέριο του Σαχ Ντενίζ 2, διασχίζοντας όλη την τουρκική επικράτεια, στα ελληνοτουρκικά σύνορα και από εκεί στον ΤΑΡ. Η χρηματοδότηση αφορά τη μελέτη και το σχεδιασμό των εμπορικών λειτουργιών του ΤΑΝΑΡ καθώς και των συστημάτων διαχείρισης της ακεραιότητας των περιουσιακών στοιχείων, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία κατασκευής του αγωγού, χθες, Πέμπτη

Η Κομισιόν θα παράσχει οικονομική βοήθεια στο πρότζεκτ κατασκευής του αγωγού αερίου ΤΑΝΑΡ, που, στο πλαίσιο του Νοτίου Δρόμου, θα μεταφέρει το αζέρικο αέριο του Σαχ Ντενίζ 2, διασχίζοντας όλη την τουρκική επικράτεια, στα ελληνοτουρκικά σύνορα και από εκεί στον ΤΑΡ. Η χρηματοδότηση αφορά τη μελέτη και το σχεδιασμό των εμπορικών λειτουργιών του ΤΑΝΑΡ καθώς και των συστημάτων διαχείρισης της ακεραιότητας των περιουσιακών στοιχείων, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία κατασκευής του αγωγού, χθες, Πέμπτη.

Η εταιρεία υπενθύμισε ότι το πρότζεκτ έχει ενταχθεί στη λίστα των έργων κοινού ενδιαφέροντος ( PCI) της Κομισιόν, από το 2013.

«Η λίστα ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια και αν το πρότζεκτ συγκαταλέγεται σε αυτή, μπορεί να αιτηθεί οικονομικής βοήθειας», ανέφερε εκπρόσωπος της κοινοπραξίας του ΤΑΝΑΡ.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η ενίσχυση εκ μέρους της ΕΕ, ύψους 3,5 εκατ. ευρώ, θα είναι η τέταρτη στη σειρά χρηματοδότηση που το έργο λαμβάνει από την Κομισιόν.

Με την έγκριση των κονδυλίων, η οικονομική ενίσχυση του ΤΑΝΑΡ από την Κομισιόν θα έχει συνολικά ανέλθει ως σήμερα στα 10,2 εκατ. ευρώ.

Ήδη το πρότζεκτ έχει λάβει άλλες τρεις ενισχύσεις συνολικού ύψους 6,7 εκατ. ευρώ.

Ο Τ ANAP αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2018, με αρχική δυναμικότητα μεταφοράς 26 bcm αερίου, από τα σύνορα με τη Γεωργία ως τα ελληνοτουρκικά σύνορα. 6 bcm έχουν δεσμευθεί για την εσωτερική κατανάλωση της Τουρκίας, ενώ τα υπόλοιπα θα μεταφερθούν μέσω Ελλάδος και Αλβανίας προς την Ιταλία και την υπόλοιπη Δ. Ευρώπη.

Η συνολική δυναμικότητα του TANAP σχεδιάζεται να αυξηθεί στα 31 bcm το 2026. Η αζέρικη Socar κατέχει το 58% της κοινοπραξίας του ΤΑΝΑΡ, η τουρκική BOTAS το 30% και η ΒΡ το υπόλοιπο 12%.