Καθυστέρηση τουλάχιστον δύο ετών μετρούν οι εργασίες της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά. Το χειρότερο όμως είναι ότι δεν φαίνεται να υπάρχει σαφής εικόνα ούτε για την ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου ούτε για τις συνέπειες που θα έχει η καθυστέρηση αυτή, θέματα για τα οποία τόσο η εταιρεία Αττικό Μετρό όσο και η κατασκευάστρια εταιρεία αποφεύγουν να δώσουν απαντήσεις
Καθυστέρηση τουλάχιστον δύο ετών μετρούν οι εργασίες της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά. Το χειρότερο όμως είναι ότι δεν φαίνεται να υπάρχει σαφής εικόνα ούτε για την ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου ούτε για τις συνέπειες που θα έχει η καθυστέρηση αυτή, θέματα για τα οποία τόσο η εταιρεία Αττικό Μετρό όσο και η κατασκευάστρια εταιρεία αποφεύγουν να δώσουν απαντήσεις.

Προχθές η εταιρεία Αττικό Μετρό ανακοίνωσε σειρά νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή του Πειραιά, λόγω της εξέλιξης των εργασιών επέκτασης του τραμ. Σύμφωνα με την ανακοίνωση αυτή, τρία μέτωπα εργασιών θα αποδοθούν και πάλι στην κυκλοφορία, καθώς οι εργασίες ολοκληρώθηκαν (τμήμα οδού Μικράς Ασίας, τμήμα λεωφόρου Γρηγορίου Λαμπράκη και η οδός Εθνικής Αντιστάσεως). Παράλληλα ξεκινούν έργα από τη Δευτέρα στην οδό Ομ. Σκυλίτση (με καθολικό αποκλεισμό της από τις 11 το βράδυ έως τις 6 το πρωί και μερικό αποκλεισμό της την υπόλοιπη ημέρα) και στην οδό Βασιλέως Γεωργίου.

Οπως είναι επόμενο, οι πολύμηνες ρυθμίσεις σε μια περιοχή επιβαρυμένη κυκλοφοριακά όπως ο Πειραιάς δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία της πόλης. Η (αναπόφευκτη) ταλαιπωρία απαλύνεται μόνο όταν οι πολίτες που την υφίστανται μπορούν να δουν, εκτός από τα μελλοντικά οφέλη του έργου (στη συγκεκριμένη περίπτωση, του τραμ), έναν ορατό ορίζοντα ολοκλήρωσης. «Η μεγάλη καθυστέρηση που συντελείται στην ολοκλήρωση των έργων έχει επιφέρει ιδιαίτερα δυσμενείς επιπτώσεις στην εύρυθμη λειτουργία της πόλης, όχι μόνο κυκλοφοριακές, αλλά και εμπορικές, οικονομικές, περιβαλλοντικές και πολιτιστικές», αναφέρει σε πρόσφατη επερώτησή του ο βουλευτής Ν.Δ. Α΄ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος. «Κι ενώ το τραμ έπρεπε να είχε παραδοθεί αρχικά από τον Φεβρουάριο 2015, τελικώς, με ανακοίνωση της εταιρείας, παρατάθηκε για έναν χρόνο, δηλαδή τον Φεβρουάριο 2016, όμως βρισκόμαστε στον Ιούλιο και δεν φαίνεται να έχουμε άμεσα κάποιο νεότερο για την παράδοση του έργου στους κατοίκους». 

Η επέκταση της γραμμής του τραμ από το ΣΕΦ προς τον Πειραιά έχει συνολικό μήκος 5,4 χλμ. (3,1 χλμ. προς Πειραιά και 2,3 από Πειραιά). Θα περιλαμβάνει 7 στάσεις στη διαδρομή εισόδου και 5 στάσεις στη διαδρομή εξόδου. Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2013 και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα έπρεπε να είχε παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2015 (σε 2,5 χρόνια). Ομως στα τέλη του 2014 η εταιρεία Αττικό Μετρό έδωσε παράταση ενός έτους στο έργο, η οποία ήταν μάλιστα μερικώς μόνο αιτιολογημένη (οι 8 μήνες της παράτασης αποδόθηκαν στην έλλειψη κυκλοφοριακών μελετών στον Δήμο Πειραιά, οι υπόλοιποι 4 δεν αιτιολογούνταν επαρκώς στη σχετική απόφαση).

Ομως ο Φεβρουάριος του 2016 πέρασε και το έργο συνεχίζει να κατασκευάζεται. Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά: πού αποδίδεται η καθυστέρηση, αν υπάρχει νέο εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα (με άλλα λόγια, αν έχει δοθεί κι άλλη παράταση), αν η καθυστέρηση γεννά στον ανάδοχο του έργου αιτήματα αποζημίωσης και, κυρίως, πόσο ακόμα χρόνο χρειάζεται το έργο για να ολοκληρωθεί. Η «Κ» απευθύνθηκε τόσο στην εταιρεία Αττικό Μετρό όσο και στην εταιρεία Θεμέλη (ανάδοχος του έργου), χωρίς ωστόσο να λάβει απαντήσεις. Ανάλογη ήταν η στάση του υπουργείου Υποδομών απέναντι στους ερωτώντες βουλευτές, όπως ο κ. Κατσαφάδος: «Για το τραμ και τη χρησιμότητά του, έχω κάνει επανειλημμένες ερωτήσεις στη Βουλή, ενώ στην τελευταία ερώτησή μου για το θέμα δεν έλαβα καμία απάντηση από το υπουργείο σχετικά με το πότε τελικά πρόκειται να ολοκληρωθούν τα έργα του, γεγονός που γεννά πολλά ερωτήματα», αναφέρει.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 02/07/2016)