Οι φόβοι που επικρατούσαν το τελευταίο διάστημαγια νέο "κανόνι" στην αγορά καυσίμων επιβεβαιώνονταικαθώς, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, η εταιρεία Jet Oil κατέθεσε αίτησηυπαγωγής στο άρθρο 99 του πτωχευτικού δικαίου

Οι φόβοι που επικρατούσαν το τελευταίο διάστημαγια νέο "κανόνι" στην αγορά καυσίμων επιβεβαιώνονταικαθώς, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, η εταιρεία Jet Oil κατέθεσε αίτησηυπαγωγής στο άρθρο 99 του πτωχευτικού δικαίου.

Η αίτηση κατατέθηκε σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στις 9 Ιουνίου και θα εκδικαστεί τον Νοέμβριο, ενώ την επόμενη μέρα η εταιρεία εξασφάλισε μέσω ασφαλιστικών μέτρων την προστασία από τους πιστωτές.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία εμφανίζει υψηλό δανεισμό, τον οποίο όπως επισημαίνει στην αίτησήτης αδυνατεί να εξυπηρετήσει, αφού οι συνθήκες κρίσης στην αγορά έχουν προκαλέσει ταμειακή αδυναμία.

Η εταιρεία η οποία πριν μερικά χρόνια είχε σημαντικό μερίδιο αγοράς, με 600 περίπουπρατήρια, έχει περιορίσει σημαντικά το τελευταίο διάστημα την παρουσία του σήματός της, ενώ εδώ και αρκετές εβδομάδες κατέβαλε προσπάθειες προκειμένου να συνεχίσει την τροφοδοσία του δικτύου της.

Τα τελευταία χρόνια ο όμιλος αντιμετώπιζε μεγάλες υποχρεώσεις και σημαντική υποχώρηση πωλήσεων, βιώνοντας σφοδρά την πτώση στον κλάδο των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2014 (τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός), οι πωλήσεις της Mamidoil Jetoil υποχώρησαν στα 873 εκατ.ευρώ, ένατι 1 δισ.ευρώ το 2013.

Επισημαίνεταιότι η αγορά καυσίμων έχει βιώσει τα τελευταία χρόνια πρωτόγνωρη κρίση με σημαντική υποχώρηση της αγοράς κατανάλωσης, που έχει έρθει ως αποτέλεσμα τόσο του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών όσο και της υπέρμετρης αύξησης της φορολογίας.

Τα τελευταία χρόνια τα καύσιμα αποτέλεσαν την εύκολη λύση μέσω της αύξησης των ειδικών φόρων, ώστε να καλυφτούν οι τρύπες στον προϋπολογισμό, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις του κλάδου στην εγχώρια αγορά να καταγράψουν σημαντική πτώση.

Ενδεικτικό της κατάστασης στην αγορά είναι ότι κατά την περίοδο της κρίσης εκτιμάται ότι έκλεισαν πάνω από 2,5 χιλ. πρατήρια.

Η χαριστική βολή δόθηκε με την επιβολή των capital controls, που επιδείνωσε ακόμη περισσότερο την κατάσταση σε εταιρείες που ήδη βρίσκονταν σε πίεση, όπως η Jet Oil.

Ποια είναι η Jet Oil

Η Jet Oil ιδρύθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’60 από τους αδερφούς Κυριάκο, Γιώργο και Νίκο Μαμιδάκη, με σκοπό την αποθήκευση, διακίνηση και εμπορία πετρελαιοειδών στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια.

Με την πάροδο των ετών ενισχύθηκε και έφθασε να κατέχει σημαντικό μερίδιο στον κλάδο εμπορίας πετρελαιοειδών στην ελληνική αγορά, με το σήμα Jet Oil.

Ελέγχει ένα δίκτυο περίπου 600 πρατηρίων με σήματα, έχει στην ιδιοκτησία της το μεγαλύτερο ενιαίο αποθηκευτικό χώρο στα Βαλκάνια (πλην διυλιστηρίων, μέσω του οποίου εφοδιάζει το δίκτυό της στη Βόρεια Ελλάδα αλλά και προωθεί τις εξαγωγές της προς τα Βαλκάνια, διαθέτει στόλο 33 Ι.Χ. βυτιοφόρων οχημάτων για την κάλυψη των αναγκών του δικτύου της, ενώ παράλληλα διαθέτει και στόλο 7 ιδιόκτητων εφοδιαστικών πλοιαρίων για τον ανεφοδιασμό των νησιών και των διαφόρων πελατών της (ακτοπλοΐα, ναυσιπλοΐα, αλιευτικά, κλπ) με καύσιμα ναυτιλίας.

Παράλληλα, μέσω του δικτύου των πρατηρίων της εμπορεύεται λιπαντικά και γράσα, ενώ μέσω θυγατρικών εταιρειών έχει προχωρήσει σε επενδύσεις και ανάπτυξη σε χώρες των Βαλκανίων, όπως η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Σερβία και το Κόσοβο, η πΓΔΜ.

(από www.capital.gr)