Πώς «χρυσώνει» κανείς το χάπι σε περισσότερους από 3.000 μετόχους της Volkswagen, οι οποίοι τους προηγούμενους μήνες έβλεπαν την μετοχή τους να κατρακυλάει εξαιτίας της παραποίησης του λογισμικού που καταγράφει τις εκπομπές των ρύπων;

Πώς «χρυσώνει» κανείς το χάπι σε περισσότερους από 3.000 μετόχους της Volkswagen, οι οποίοι τους προηγούμενους μήνες έβλεπαν την μετοχή τους να κατρακυλάει εξαιτίας της παραποίησης του λογισμικού που καταγράφει τις εκπομπές των ρύπων;

Οι μέτοχοι της Volkswagen αισθάνθηκαν πολλές φορές οργή και θυμό από τις 18 Σεπτεμβρίου του 2015 όταν έγινε ευρέως γνωστό το σκάνδαλο στις ΗΠΑ. Μάλιστα δεν δίσταζαν να εκφραστούν ευθέως. Όπως για παράδειγμα όταν ένας μέτοχος πήρε φόρα και πήγε να παραπονεθεί κατευθείαν στον πρόεδρο του εποπτικού συμβουλίου Χανς Ντίτερ Πετς κατά την πρώτη γενική συνέλευση μετά τη δημοσιοποίηση του σκανδάλου. Του εξήγησαν πως συνηθίζεται πρώτα να μιλάνε τα μέλη του προεδρείου και μετά οι μέτοχοι και έτσι κάπως ηρέμησε.

Ο Χανς Ντίντερ Πετς, ήταν υπεύθυνος για τα οικονομικά της εταιρείας μέχρι το ξέσπασμα του σκανδάλου και προσπάθησε να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη ζητώντας πολλές φορές δημοσίως συγγνώμη. Αρνήθηκε οποιαδήποτε ανάμειξη. Η εισαγγελία πάντως διενεργεί έρευνες εναντίον του πρώην προέδρου Μάρτιν Βίντερκορν και του Χέρμπερτ Ντις, διευθύνοντος συμβούλου της VW για τα επιβατικά αυτοκίνητα.

Ουδέν σχόλιον μέχρι νεωτέρας…

O νέος πρόεδρος του ομίλου Ματίας Μίλερ

O νέος πρόεδρος του ομίλου Ματίας Μίλερ

Σαφώς πιο θερμό ήταν το χειροκρότημα για τον νέο πρόεδρο του ομίλου Ματίας Μίλερ, ο οποίος από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του τον περασμένο Σεπτέμβριο δεν κουράζεται να λέει ότι από την μια πλευρά θέλει να διαλευκάνει το σκάνδαλο και από την άλλη πλευρά ότι θέλει να αναδιαμορφώσει την επιχείρηση. Το θέμα είναι όμως ότι κανείς δεν είπε τι ακριβώς θέλει να κάνει για να διαλευκάνει το Dieselgate. Αυτή τουλάχιστον ήταν η συμβουλή των δικηγόρων του ομίλου. H VW δεν κουράζεται να επαναλαμβάνει ότι όσο δεν υπάρχει συμφωνία με τις αρμόδιες αρχές στις ΗΠΑ και όσο δεν δημοσιεύεται η έκθεση του αμερικανικού δικηγορικού γραφείου Jones Day που έχει αναλάβει την υπόθεση, δεν μπορεί να πει τίποτα. Μέχρι στιγμής έχουν γίνει 550 συνεντεύξεις και έχουν διασφαλιστεί 72 εκατομμύρια έγγραφα.

Στη γενική συνέλευση των μετόχων στο Ανόβερο τα πυρά στράφηκαν κυρίως εναντίον του πρόεδρου του εποπτικού συμβουλίου Χανς Ντίτερ Πετς. Του είπαν πως είναι «ανεπαρκής» και «ο κύριος υπεύθυνος». Δυστυχώς οι φωνές των μετόχων δεν εισακούστηκαν γιατί δεν έχουν δικαίωμα ψήφου. Δικαίωμα ψήφου έχουν όσοι διαθέτουν μετοχές των οικογενειών Πιεχ και Πόρσε, το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας και το Εμιράτο του Κατάρ.

Οι μεγάλες ανατροπές που αναμένονταν δεν έγιναν πάντως στη γενική συνέλευση των μετόχων στο Ανόβερο. Μόλις πέντε λεπτά διέθετε ο κάθε ομιλητής για να διατυπώσει τις απόψεις του. Ωστόσο στις 28 Ιουνίου η Volkswagen έχει ένα πολύ σημαντικό ραντεβού. Θα πρέπει ενώπιον του δικαστηρίου στην Καλιφόρνια να παρουσιάσει τα σχέδιά της για το πώς θα αποζημιώσει όσους υπέστησαν ζημίες και πως θα γίνει η απόσυρση των 600.000 ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Μια καθόλου εύκολη υπόθεση.