Η Γερμανία πιέζει την ΕΕ να κλείσει ένα «παραθυράκι» στους κανονισμούς εκπομπών ρύπων οχημάτων, το οποίο έχει επιτρέψει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τους ελέγχους υπό συγκεκριμένους όρους

Η Γερμανία πιέζει την ΕΕ να κλείσει ένα «παραθυράκι» στους κανονισμούς εκπομπών ρύπων οχημάτων, το οποίο έχει επιτρέψει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τους ελέγχους υπό συγκεκριμένους όρους.

Οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί επιτρέπουν στις κατασκευάστριες αυτοκινήτων να προσαρμόζουν τα συστήματα εξάτμισης για λόγους ασφαλείας. Ωστόσο, μετά την εξέταση πάνω από 50 μοντέλων, η Γερμανία εκφράζει αμφιβολίες για το ότι τέτοιου είδους έλεγχοι «μπορούν να δικαιολογηθούν πλήρως και αποκλειστικά από την ανάγκη προστασίας του κινητήρα», ανέφερε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών σε έγγραφο που έχει προετοιμάσει για σημερινή σχετική συνάντηση στην ΕΕ και το οποίο εξέτασε το Bloomberg.

Ως εκ τούτου, η χώρα ζητά από την ΕΕ να προσθέσει μια διάταξη βάσει της οποίας οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζεται να εξερευνήσουν τις «καλύτερες διαθέσιμες τεχνολογίες», πριν τους επιτραπεί να απενεργοποιήσουν τον έλεγχο εκπομπών για την προστασία του οχήματος. «Μια πιο ακριβής διατύπωση, θα αυξήσει την νομική βεβαιότητα», προσθέτει το Υπουργείο.

Η Γερμανία έχει ήδη κινηθεί κατά αυτοκινητοβιομηχανιών χωρίς να περιορίζεται από τους υπάρχοντες κανονισμούς. Τον Απρίλιο, έπεισε τη Volkswagen και άλλες εταιρίες να συμφωνήσουν σε εκούσια ανάκληση 630.000 οχημάτων στην Ευρώπη προκειμένου να αναβαθμίσουν τα συστήματα ελέγχου της θερμοκρασίας στα συστήματα εκπομπών ρύπων.

Η χώρα βρίσκεται επίσης στα μαχαίρια με τις ιταλικές αρχές και με την Fiat Chrysler Automobiles, για παρόμοια συστήματα οχημάτων.