Ο κατασκευαστικός κλάδος θα πρέπει να εστιάσει σε projects που με την εμπειρία που έχει αποκτηθεί, μπορούν πλέον να σχεδιάζονται με επιχειρηματική λογική, να αντλούνται πόροι από τις αγορές για τη χρηματοδότησή τους και να εντάσσονται στον παραγωγικό κύκλο με τρόπο που δημιουργεί προστιθέμενη αξία και πολλαπλασιαστικά οφέλη στην εθνική οικονομία, τόνισε ο πρόεδρος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, κ. Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, κατά την ομιλία του στο Βιομηχανικό Συνέδριο του ΣΕΒ
Ο κατασκευαστικός κλάδος θα πρέπει να εστιάσει σε projects που με την εμπειρία που έχει αποκτηθεί, μπορούν πλέον να σχεδιάζονται με επιχειρηματική λογική, να αντλούνται πόροι από τις αγορές για τη χρηματοδότησή τους και να εντάσσονται στον παραγωγικό κύκλο με τρόπο που δημιουργεί προστιθέμενη αξία και πολλαπλασιαστικά οφέλη στην εθνική οικονομία, τόνισε ο πρόεδρος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, κ. Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, κατά την ομιλία του στο Βιομηχανικό Συνέδριο του ΣΕΒ.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Καλλιτσάντσης, καινοτομία στον κατασκευαστικό κλάδο και ειδικά σε μία χώρα μικρή και στην κατάσταση που βρίσκεται η Ελλάδα, δεν σημαίνει R&D, καθώς, όπως είπε, «θα ήταν αυταπάτη να επιδιώξουμε να συναγωνιστούμε σε καινοτομία, με την τεχνική έννοια του όρου, τους διεθνείς παίχτες».

Καινοτομία για τον ελληνικό κατασκευαστικό κλάδο, είπε, «σημαίνει να δει το μέλλον πέρα από το κλασσικό παράδειγμα του παίρνω ένα έργο, π.χ. φτιάχνω ένα δρόμο, προσφέρω δουλειά, αγοράζω υλικά και τονώνω την εγχώρια βιομηχανία».

Σε ό,τι αφορά το ρόλο του Δημοσίου, σημείωσε ότι το Δημόσιο πρέπει να διατηρεί τη συμμετοχή του στα μεγάλα έργα, αλλά αυτή θα πρέπει να εστιάζει στη ρυθμιστική διάσταση και τον αποτελεσματικό έλεγχο της ορθής εφαρμογής των συμβάσεων.

Ο ιδιωτικός τομέας, υπογράμμισε, πρέπει να υποκαταστήσει την αδυναμία του Δημοσίου να σχεδιάζει έργα με επιχειρηματική λογική εκεί που οι συνθήκες το επιβάλλουν.

Αυτός ο συνδυασμός, εκτίμησε ο πρόεδρος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, θα επιτρέψει την πραγματική διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, «αφού η απόφαση για την υλοποίηση ενός έργου θα βασίζεται σε κριτήρια κόστους - οφέλους και δεν θα έχουμε πια projects χαμηλής χρησιμότητας, μέτριας ποιότητας και υψηλού κόστους».

Μεταξύ των «λίγων, αλλά πολύ σημαντικών έργων σε επίπεδο υποδομών», που μπορεί να αποφέρουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία, τη βιομηχανία και τους ίδιους τους πολίτες, ο κ. Καλλιτσάντσης ανέφερε έργα όπως η αξιοποίηση του Ελληνικού, η περαιτέρω ανάπτυξη του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, ο εκσυγχρονισμός των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων, η ανάπτυξη του Λιμανιού του Πειραιά, η αναβάθμιση του Σιδηροδρομικού Δικτύου με οικονομικά κριτήρια, τα υδατοδρόμια και η ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών.