Ανεβάζει τα MW για τη Διακοψιμότητα ο ΑΔΜΗΕ - Τι Αλλάζει στις Δημοπρασίες και η Κόντρα Εντός της Βιομηχανίας

Ανεβάζει τα MW για τη Διακοψιμότητα ο ΑΔΜΗΕ - Τι Αλλάζει στις Δημοπρασίες και η Κόντρα Εντός της Βιομηχανίας
του Γιώργου Κωστούλα
Πεμ, 24 Μαρτίου 2016 - 08:05
Σε 650 και 850 MW θα ανέλθει η συνολικά διακοπτόμενη ισχύς στις δημοπρασίες για την παροχή Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου Τύπου ΥΔΦ1 και ΥΔΦ2 αντίστοιχα, που θα γίνουν στις 31 Μαρτίου, έναντι 500 MW στις δύο πρώτες, όπως ανακοίνωσε ο ΑΔΜΗΕ. Κρίσιμο είναι το θέμα της συμμετοχής της ΛΑΡΚΟ στις δημοπρασίες, ενώ η αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει εντός της βιομηχανίας αναδεικνύεται σε επιστολή της ΕΒΙΚΕΝ. Ποιες είναι οι αλλαγές στον Κανονισμό Δημοπρασιών
Σε 650 και 850 MW θα ανέλθει η συνολικά διακοπτόμενη ισχύς στις δημοπρασίες για την παροχή Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου Τύπου ΥΔΦ1 και ΥΔΦ2 αντίστοιχα, που θα γίνουν στις 31 Μαρτίου, έναντι 500 MW στις δύο πρώτες, όπως ανακοίνωσε ο ΑΔΜΗΕ.

Οι δημοπρασίες αφορούν σε χρονικό διάστημα ενός μήνα, δηλαδή ηΣύμβαση που θα συναφθεί μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και του επιλεγέντα συμμετέχοντα αφορά την περίοδο από 01/03/2016 έως 31/03/2016.

Στην ΥΔΦ1 η συνολικά διακοπτόμενη ισχύς θα ανέλθει σε 650 MW και στην ΥΔΦ2 σε 850 MW. Υπενθυμίζεται ότι στις δύο πρώτες δημοπρασίες το όριο είχε καθοριστεί σε 500 MW και για τους δύο τύπους, όριο το οποίο είχε υπερκαλυφθεί από τις προσφορές. Αίτημα της ενεργοβόρου βιομηχανίας είναι η αύξηση των ορίων σε τουλάχιστον 800 MW για κάθε τύπο ΥΔΦ.

Ειδικότερα, και για τους δύο τύπους ΥΔΦ ο ΑΔΜΗΕ επισημαίνει ότι η ποσότητα ισχύος του πρώτου προσφερόμενου τμήματος της προσφοράς, πρέπει να είναι μεγαλύτερη ή ίση των 5 MW. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως το όριο στον επόμενο γύρο δημοπρασιών μετά τις 31 Μαρτίου θα μειωθεί σε 3 MW, προκειμένου και μικρότερες βιομηχανίες(χαρτοβιομηχανίες κ.ά.) να μπορούν να εγγραφούν στο Μητρώο, διασφαλίζοντας με αυτό τον τον τρόπο και τον ανταγωνισμό που ζητάει ο Διαχειριστής για τη διαδικασία.

Ο ΑΔΜΗΕ σημειώνει επίσης ότι οι «συμμετέχοντες είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν στη Δημοπρασία προσφορά σύμφωνα με τους όρους του άρθρου 5.2 του Κανονισμού Δημοπρασιών για την Παροχή Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου».

Υπενθυμίζεται ότι ο Διαχειριστής είχε προχωρήσει σε δημόσια διαβούλευση για την τροποποίηση του άρθρου 5.2 του Κανονισμού που αφορά στην υποβολή προσφορών. Με τις αλλαγές που πρότεινε, ενδεχομένως να βγουν εκτός διαδικασίας κλειστές ή υπολειτουργούσες εγκαταστάσεις, ώστε τα MW να πάνε σε ενεργές εγκαταστάσεις και επιπλέον οι τιμές να μην συμπιέζονται τεχνητά προς τα κάτω.

Εν τω μεταξύ, χθες αναρτήθηκαν στον ιστότοπο του Διαχειριστή οι αλλαγές στο συγκεκριμένο άρθρο, Ειδικότερα, ο ΑΔΜΗΕ δεν θα κάνει δεκτή την προσφορά ενός συμμετέχοντα στη Δημοπρασία σε περίπτωση που η διακοπτόμενη ισχύς θέσης κατανάλωσης την οποία δηλώνει, ξεπερνά κατά 80% τα τηρούμενα ιστορικά μετρητικά στοιχεία που αφορούν τη συγκεκριμένη θέση κατανάλωσης το τελευταίο εξάμηνο, εκτός και αν η απόκλιση αυτή αιτιολογείται επαρκώς.

Αν και η αύξηση της συνολικά διακοπτόμενης ισχύος είναι ένα θετικό μέτρο και ανταποκρίνεται εν μέρει στα αιτήματα των ενεργοβόρων βιομηχανιών, ωστόσο κρίσιμη παράμετρος για την έκβαση των δημοπρασιών θα είναι και το αν θα επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες περί συμμετοχής της ΛΑΡΚΟ.

Σύμφωνα με πηγές της βιομηχανίας, η ΛΑΡΚΟ θα συμμετάσχει σε αυτές τις δημοπρασίες, με την προσφορά της να αναμένεται να διαμορφωθεί σε 150 (κατ' ελάχιστον) με 180 MW.

Η συμμετοχή της ή μη θα επιβεβαιωθεί στις 29 Μαρτίου, όταν ο ΑΔΜΗΕ θα δημοσιοποιήσει τα αποτελέσματα της εγγραφής στο Μητρώο.

Το μέτρο της διακοψιμότητας έχει προκαλέσει αντιπαραθέσεις και εντός της βιομηχανίας, καθώς υπάρχει διαφοροποίηση από έναν μεγάλο «παίκτη» της αγοράς.

Η Ένωση Βιομηχανικών Καταναλωτών Ενέργειας (ΕΒΙΚΕΝ) δημοσιοποίησε την επιστολή της προς τον ΑΔΜΗΕ, στο πλαίσιο της διαβούλευσης για την τροποποίηση του άρθρου 5.2 του Κανονισμού Δημοπρασιών.

Εκτός από τις αλλαγές που προτείνει για την υποβολή προσφορών, αναφέρεται και στις  θέσεις που είχε διατυπώσει «διακοπτόμενος καταναλωτής που συμμετέχει στη δημοπρασία ΥΔΦ2» (σ.σ. η Αλουμίνιον της Ελλάδος), εκφράζοντας την πλήρη διαφωνία της και κάνοντας, μεταξύ άλλων, λόγο για «θεωρία των ολίγων εκλεκτών» που «δεν είναι συμβατή τόσο με την Εγκριτική Απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσο και με την Υπουργική Απόφαση».