EuroAsia Interconnector: Ολοκληρώθηκε το Πιο Δύσκολο Στάδιο της Χαρτογράφησης του Βυθού Μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου

EuroAsia Interconnector: Ολοκληρώθηκε το Πιο Δύσκολο Στάδιο της Χαρτογράφησης του Βυθού Μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου
energia.gr
Τετ, 24 Φεβρουαρίου 2016 - 11:38
Ολοκληρώθηκε το πρώτο και πιο δύσκολο στάδιο της χαρτογράφησης του βυθού, μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου για την όδευση του υποθαλάσσιου ηλεκτρικού καλωδίου EuroAsia Interconnector, που θα επιλύσει το μεγάλο πρόβλημα της ενεργειακής απομόνωσης της Κύπρου

Ολοκληρώθηκε το πρώτο και πιο δύσκολο στάδιο της χαρτογράφησης του βυθού, μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου για την όδευση του υποθαλάσσιου ηλεκτρικού καλωδίου EuroAsia Interconnector, που θα επιλύσει το μεγάλο πρόβλημα της ενεργειακής απομόνωσης της Κύπρου.

Το ειδικό ερευνητικό σκάφος «Odin Fined», για ένα ακριβώς μήνα, ερεύνησε, χαρτογράφησε και έδωσε στοιχεία για την ακριβή όδευση του καλωδίου, από το Βασιλικό μέχρι και την Κρήτη και από εκεί την Πελοπόννησο και την Στερεά Ελλάδα σε περιοχή κοντά στον Πειραιά.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Φιλελεύθερος», αυτές τις μέρες, το «Odin Finder», πραγματοποιεί λεπτομερείς χαρτογραφήσεις σε μια από τις πιο «δύσκολες» περιοχές της όδευσης του στο τμήμα μεταξύ Κύπρου και Ισραήλ. Συγκεκριμένα ερευνά την ζώνη νότια του Βασιλικού -σε απόσταση 20 έως και 40 χιλιομέτρων από τις ακτές, όπου καταγράφονται μεγάλες βυθομετρικές διαφορές αλλά και αναζητείται το σημείο που το καλώδιο θα περάσει από το «κυπριακό τόξο».

Όπως είχε γράψει πρόσφατα το energia. gr (βλ. εδώ), η βυθομετρική μελέτη θα ολοκληρωθεί σε ένα μήνα και είναι η πρώτη από τις συνολικά τρεις που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτήν την περίοδο για το υποβρύχιο ηλεκτρικό καλώδιο διασύνδεσης των ηλεκτρικών δικτύων Ισραήλ, Κύπρου και Ελλάδας. Η διάρκεια των ερευνών του «Odin Finder» δείχνει ότι το χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του εξαιρετικά σημαντικού έργου, προχωρεί τηρουμένων με ακρίβεια των χρονοδιαγραμμάτων.

Η δεύτερη μελέτη που «τρέχει» αυτή την περίοδο για το EuroAsia Interconnector είναι η περιβαλλοντική, που αποτελείται από τέσσερα τμήματα που αφορούν την Κρήτη, την Κύπρο, την Αττική και το Ισραήλ. Παράλληλα, η ιταλική εταιρεία CESI S.p.A. εκτελεί λεπτομερή τεχνική μελέτη για το έργο, με έμφαση στα στάδια του καλωδίου που περνούν από πολύ μεγάλα βάθη -μεγαλύτερα των 2.000 σε ορισμένες περιοχές- όπου πρέπει να καθοριστούν και οι τεχνικές πόντισης. Οι δύο αυτές μελέτες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2016 και, στην συνέχεια, θα ακολουθήσει η οικονομοτεχνική μελέτη και η τελική επενδυτική απόφαση (FID), εντός του 2017.

Το ίδιο το καλώδιο, έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις συνθήκες αυτές. Το μήκος του καλωδίου υπολογίζεται ότι θα έχει μήκος περίπου 1.518 χιλιομέτρων, εκ των οποίων το τμήμα μεταξύ Κύπρου και Ισραήλ στο οποίο γίνονται τώρα οι έρευνες, υπολογίζεται ότι θα έχει μήκος 329 χιλιομέτρων.

Βάσει του προγραμματισμού, το β΄ εξάμηνο του 2017 θα ακολουθήσει η πόντιση του καλωδίου, το οποίο αναμένεται να τοποθετηθεί σε βάθος μέχρι 2.000 μέτρων στο βυθό της θάλασσας, ενώ παράλληλα θα κατασκευαστούν και οι χερσαίοι σταθμοί μετατροπής εναλλασσόμενου και συνεχούς ρεύματος και τάσης (AC/DC).